دومین سرعت رشد گردشگری دنیا در ایران، 5 میلیون نفر به ایران آمدند

به گزارش گردشیا، علی مونسان از سفر 5 میلیون گردشگر به ایران در اوج تنش های منطقه ای اطلاع داد و گفت: سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری ایران در حال اجرا است.

دومین سرعت رشد گردشگری دنیا در ایران، 5 میلیون نفر به ایران آمدند

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی مونسان بعدازظهر امروز در حاشیه همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور در تالار همایش هتل پارس مشهد گفت همایش امروز با حضور استاندار، شهردار و مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی برگزار گردید.

وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ادامه داد: در ارتباط با سرمایه گذاری در گردشگری کشور صحبت شد، مزیت های بخش گردشگری و روند بسیار مطلوب اشتغال برای سرمایه گذاری مناسب است؛ این همایش با حضور مسئولان مختلف از شرق کشور برگزار گردیده و برنامه های مربوطه بیان شد.

مونسان اعلام کرد: تاکنون 2 هزار و 451 پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان در کشور در حال انجام است، به گفته سازمان ملل ایران دارای رتبه دوم در دنیا به لحاظ سرعت پیشرفت در حوزه گردشگری بوده که این نویدی برای صنعت گردشگری و سرمایه گذاران محسوب می گردد.

وی توضیح داد: با وجود تنش های منطقه ای، تحریم ها و نظایر مؤلفه های منفی، شاهد حضور 4 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی در کشور بودیم، در صورت بهبود شرایط تحریم و از بین رفتن مسائل ما شاهد افزایش ظرفیت های گردشگری کشور خواهیم بود و در آینده ای نه چندان دور سرمایه گذاری بزرگی در این بخش انجام می گردد.

وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی اضافه کرد: آینده صنعت گردشگری کشور بسیار خوب پیش بینی می گردد، کشور و خراسان رضوی از سهم گردشگری 2.9 درصدی برخوردار بوده و در حال حاضر برای رسیدن به آمار 4.5 درصد در کوشش هستیم که در این بخش به 21 میلیارد دلار نیاز است، به زودی 240 پروژه در شرق کشور ارائه می گردد.

وی اعلام نمود: در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در خراسان رضوی خواهیم بود، محصولات گردشگری متنوع شده و به گردشگری کشاورزی و نظایر این موارد به آن اضافه شده اند، خراسان رضوی ظرفیت اقامتی مطلوبی داشته و عرصه های مختلف نظیر درمانی در این استان از توجه ویژه ای برخوردارند.

مونسان اعلام نمود: بسیاری از مراکز گردشگری در کنار بازار های پررونق قرار دارند، سالیانه یکی از مناطق در هر کشور به ثبت دنیای می رسد که کشور ما به دلیل تعدد این مناطق محدودیت در ثبت داریم و برای برطرف این مسئله در حال کوشش هستیم، مشهدد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی از شرایط خوبی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 572

به "دومین سرعت رشد گردشگری دنیا در ایران، 5 میلیون نفر به ایران آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین سرعت رشد گردشگری دنیا در ایران، 5 میلیون نفر به ایران آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید