دزدان فروشگاه بهترین فیم خارجی پالم اسپرینگز شد

به گزارش گردشیا، نماینده ژاپن در اسکار خارجی به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره پالم اسپرینگز آمریکا در سال 2019 انتخاب شد.

دزدان فروشگاه بهترین فیم خارجی پالم اسپرینگز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، هیات داوران فیپرشی (انجمن بین المللی منتقدان فیلم) فیلم دزدان فروشگاه به کارگردانی هیروکازو کورئیدا را به عنوان برترین فیلم خارجی سی امین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز انتخاب کرد.

این فیلم که در جشنواره کن 2018 پیروز به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شد، درباره خانواده ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد. این فیلم همچنین توانسته به عنوان نماینده سینمای ژاپن به فهرست کوتاه 9 فیلم شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار راه یابد.

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز که سال جاری با نمایش 226 فیلم از 78 کشور همراه بوده است فردا (دوشنبه 14 ژانویه) با اعلام برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره به کار خود سرانجام می دهد.

هیات داوران فیپرشی جشنواره پالم اسپرینگز علاوه بر اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی به دزدان فروشگاه، مارسلو فونته را به عنوان برترین بازیگر مرد جشنواره برای بازی در فیلم ایتالیایی داگمن ساخته تئو گارونه برگزید. فونته پیش تر نیز برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد کن شده بود.

همچنین ژوانا کولیگ برای نقش آفرینی در فیلم جنگ سرد به کارگردانی پاول پالیکوفسکی از لهستان برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره نام گرفت.

جایزه صدای جدید/دیدگاه جدید جشنواره نیز به فیلم سوفیا ساخته مریم بن مبارک محصول مشترک فرانسه و قطر رسید و جایزهجان شلزینجر برای بهترین فیلمِ بلندِ اولِ کارگردان به ناوگان شبح به کارگردانی شنو سرویس و جفری والدون از آمریکا اختصاص یافت. مردم چی میگن به کارگردانی ایرام هاک محصول مشترک نروژ، آلمان و سوئد نیز برنده جایزه هیات داورن جوان جشنواره شد.

سال جاری در بخش سینمای دنیا جشنواره پالم اسپرینگز، عرق سرد ساخته سهبل بیرقی و روزهای نارنجی از آرش لاهوتی دو نماینده سینمای ایران بودند و در بخش canon جشنواره که ویژه مهم ترین آثار سینمای دنیا است فیلم برنده اسکار جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی روی پرده رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 192

به "دزدان فروشگاه بهترین فیم خارجی پالم اسپرینگز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدان فروشگاه بهترین فیم خارجی پالم اسپرینگز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید