دربی فروردین در خواب زمستانی

به گزارش گردشیا، چند روز قبل سعید فتاحی در مصاحبه ای مدعی شد که دربی برگشت در نوروز 98 برگزار می گردد که البته با واکنش دو باشگاه هم همراه بود. مدیران دو باشگاه اعتقاد دارند که باید خودشان را برای بازی های حساس لیگ قهرمانان آسیا آماده نموده و برگزاری دربی در تعطیلات نوروز تصمیم درستی نیست، ضمن اینکه تیم فوتبال امید هم بازی های مقدماتی را در پیش دارد و قطعا برخی از بازیکنان استقلال وپرسپولیس در تیم امید حضور خواهند داشت.

دربی فروردین در خواب زمستانی

سازمان لیگ اما هنوز واکنشی به این اعتراضات نشان نداده و بنابراین فعلا می توان برای دربی 89 روی همان نوروز 98 حساب کرد. اما دربی هایی که پیش از این در فروردین ماه برگزار گردیده نشان می دهد که تیم ها برای این بازی هنوز از خواب زمستانی بیدار نشده اند و بیشتر این بازیها با تساوی به سرانجام رسیده است.

نخستین دربی در فروردین

نخستین دربی در ورزشگتاه امجدیه و در تاریخ 16 فروردین ماه سال 1347 برگزار گردید که با تساوی بدون گل دو تیم استقلال و پرسپولیس همراه بود. در این بازی، آبی ها میزبانی سرخ ها را بر عهده داشتند.

تمام دربی های فصل بهار

تا کنون 19 دربی متفاوت در فصل بهار برگزار گردیده که حاصل آن 7 برد برای استقلال، 5 برد برای پرسپولیس و 7 تساوی بوده است؛ آبی ها 19 بار گلزنی نموده و سرخ ها 18 گل زده اند.

تمام دربی های فروردین ماه

تا کنون 8 دربی در ماه فروردین برگزار گردیده که حاصل آن 2 برد برای پرسپولیس، یک برد برای استقلال و 5 تساوی بوده است؛ سرخ ها 9 گل زده و آبی ها 6 گل زده را در کارنامه دارند. همانطور که گفته شد اولین دربی در نوروز در سال 1347 بود که بدون گل به سرانجام رسید. نهمین دربی در فروردین سال 1351 بود که پرسپولیس با دو گل استقلال را شکست داد. دربی بیست و هشتم هم در فروردین 1366 برگزار گردید که باز هم با تساوی به سرانجام رسید. بعداز مدت زمان طولانی دربی چهل و پنجم در سال 1378 در فروردین برگزار گردید که با تساوی یک بر یک به سرانجام رسید. دربی شصت و دوم و شصت و چهارم هم در فروردین سالهای 1386 و 1387 با همین نتیجه سرانجام یافت. اما دربی هفتادهم در سال 1390 استقلال توانست با یک گل پرسپولیس را شکست دهد. آخرین بازی دربی در فروردین ماه در سال 1382 بود که پرسپولیس در مقابل دو گل استقلال چهار گل به ثمر رساند و برنده از زمین خارج شد.

بنابراین در صورتی که تاریخ دربی برای فروردین ماه نهایی گردد؛ دربی 89 درواقع نهمین دربی است که در این ماه برگزار می گردد. ضمنا 4 دربی از 8 دربی برگزار گردیده در فروردین ماه در تعطیلات نوروز بوده که حاصل آن یک برد برای استقلال، یک برد برای پرسپولیس و 2 تساوی بوده است. پرتساوی ترین دربی های برگزار گردیده در فروردین ماه بوده است؛ از 8 دیدار برگزار گردیده 5 بازی با تساوی سرانجام یافته است. 3 تساوی از 5 تساوی یاد شده با نتیجه 1-1 و دو تساوی دیگر بدون گل بوده است. همچنین پرگل ترین دربی فروردین ماه دربی 82 است که با برد 2-4 سرخ ها همراه بود.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 185

به "دربی فروردین در خواب زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی فروردین در خواب زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید