خبرنگاران شهرستان دزفول با کمبود نیروی پرستار روبه رو است

به گزارش گردشیا، اهواز - خبرنگاران - فرماندار دزفول گفت: خستگی کادر بهداشت و درمان دزفول در پذیرش تعداد بالای بیماران مبتلا به کرونا موجب شده تا این شهرستان در بحث پرستار با کمبود نیرو روبه رو باشد.

خبرنگاران شهرستان دزفول با کمبود نیروی پرستار روبه رو است

به گزارش خبرنگاران علی فرهمندپور روز شنبه در نشست استانی مدیریت کرونا در اهواز بیان نمود: اگر بودجه ای به ما داده گردد می توانیم با استفاده از طرح 89 روز، چندین نیروی پرستار جذب کنیم.

وی اضافه نمود: برای کنترل ورودی و خروجی های شهرستان احتیاج به نیروی بیشتری داریم تا بتوانیم فرایند بیماری را کاهش دهیم که امیدواریم در این خصوص با ما همکاری گردد.

فرماندار دزفول گفت: در ایام نوروز برای مهار بیماری، 107 نقطه شهرستان را مسدود کردیم اما ورود میهمانان به این شهرستان باعث شد تا پیک بیماری بالا برود.

وی اضافه نمود: با هماهنگی صورت گرفته کانون اصلی تجمع ها در شهر دزفول که خیابان های 45 متری، شریعتی و امام خمینی(ره) بود را شناسایی کردیم و با مسدود کردن این راه ها، توانستیم تجمع ها را کنترل کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده جمعیت در ساعت هفت بعد ازظهر در کانون های ذکر شده تشکیل می گردد، برق این مناطق را قطع و از باز شدن مغازه ها و صنوف جلوگیری کردیم.

فرهمندپور بیان نمود: محدودیت شدیدی در شهرستان لحاظ کردیم که باعث شد که امروز بخش اورژانس بیمارستان عظیم دزفول به نسبت خالی گردد.

وی ادامه داد: با یاری دریافت از نظام پزشکی، 16 پزشک متخصص و 10 پزشک عمومی را به بیمارستان عظیم دزفول اضافه کردیم؛ همچنین بیمارستان حضرت زینب (س) دزفول را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده کردیم که تا به امروز احتیاج به استفاده از آن نشده است.

فرماندار دزفول گفت: کلیپ های آموزشی بسیاری در زمینه کرونا آماده و در بین مردم پخش کردیم تا فرهنگ کرونا در زندگی مردم نهادینه گردد؛ همچنین از پزشکان متخصص دعوت کردیم که به مدت یک ساعت بیماران را رایگان پذیرش نمایند.

فرهمندپور با بیان اینکه از برگزاری 67 مورد تشییع و 37 مورد عروسی در این شهرستان جلوگیری کردیم اضافه نمود: شهرستان را به سه منطقه تقسیم کردیم که یک منطقه از آن در اختیار سپاه، یک منطقه در اختیار نیروی انتظامی و یک منطقه را در اختیار حافظان سلامت قرار دادیم که خوشبختانه در مهار بیماری خوب عمل کردند.

هم اکنون 16 شهرستان خوزستان از جمله دزفول در شرایط قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1730

به "خبرنگاران شهرستان دزفول با کمبود نیروی پرستار روبه رو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرستان دزفول با کمبود نیروی پرستار روبه رو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید