نکات مهم در خصوص ویزای آوسبیلدونگ آلمان

به گزارش گردشیا، این روزها در خصوص ثبت نام آوسبیلدونگ و کارآموزی آلمان زیاد می شنویم. دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به دوره هایی گفته می گردد که معمولا 20 ساعت در هفته آموزش تئوری میبینید و 20 ساعت در هفته نیز کار عملی انجام می دهید و ماهانه حقوق هم دریافت می کنید و هزینه ای نیز بابت تحصیل نمی پردازید. شاید شما هم کنجکاو شده باشید که ویزای آوسبیلدونگ آلمان چیست و چرا انقدر هوادار دارد؟

نکات مهم در خصوص ویزای آوسبیلدونگ آلمان

این روزها در خصوص ثبت نام آوسبیلدونگ و کارآموزی آلمان زیاد می شنویم. دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به دوره هایی گفته می گردد که معمولا 20 ساعت در هفته آموزش تئوری میبینید و 20 ساعت در هفته نیز کار عملی انجام می دهید و ماهانه حقوق هم دریافت می کنید و هزینه ای نیز بابت تحصیل نمی پردازید. شاید شما هم کنجکاو شده باشید که ویزای آوسبیلدونگ آلمان چیست و چرا انقدر هوادار دارد؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید بدانید بسیاری از افرادی که در پی پیشرفت شغلی و کسب مهارت هستند، آلمان را به عنوان کشور مقصد خود برای مهاجرت در نظر می گیرند. دلایل بسیاری وجود دارد که امروزه کشور آلمان به یک مقصد محبوب در بین مهاجران تبدیل شده است.

مهم ترین این دلایل، وجود اقتصاد پایدار و بازار کار مناسب است که تضمین کننده آینده شغلی خوب و کیفیت بالای زندگی برای مهاجران خارجی خواهد بود. با همه مزیت ها و فرصت ها، این کشور روش های متنوعی را نیز در مقابل علاقه مندان قرار داده است که بتوانند به آلمان مهاجرت کنند و آینده کاری و تحصیلی خود را در این کشور رقم بزنند. یکی از محبوب ترین این روش ها، دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان است که به عنوان آموزش حرفه ای یا کارآموزی در آلمان شناخته می گردد. آوسبیلدونگ یک مسیر رایج در این کشور است که آموزش های مرتبط با حرفه های مختلف را در اختیار دانشجویان و علاقه مندان قرار می دهد و آن ها را به سمت یک شغل خاص هدایت می نماید. رشته های آوسبیلدونگ متنوع هستند . آموزش ها و دوره هایی که در طی آن ها به دانشجویان ارائه می گردد فرصتی عالی برای ورود به بازار کار کشور آلمان به شمار می روند.

با توجه به اینکه آلمان بیش از 300 فیلد شغلی تخصصی باز برای دانشجویان بین المللی دارد، متقاضیان می توانند با توجه به علاقه مندی ها و توانایی های خود مناسب ترین دوره را انتخاب کنند. هر برنامه آموزشی احتیاجمندی های متفاوتی دارد، اما متقاضیان با هر پیش زمینه ای امکان ورود به دوره را خواهند داشت. شما می توانید درخواست خود را به صورت اینترنتی برای موسسه مورد نظر ارسال کنید و در صورت اخذ پذیرش، دوره خود را آغاز کنید. اما قبل از هرچیز، بیایید با روش دریافت ویزای آوسبیلدونگ و ثبت نام در این دوره ها بیشتر آشنا شویم.

چگونه ویزای آوسبیلدونگ آلمان را دریافت کنیم؟

آوسبیلدونگ به عنوان یک آموزش حرفه ای دوگانه برای مشاغل غیر دانشگاهی در نظر گرفته می گردد که در آن شرکت کنندگان مهارت ها و دانش لازم را برای فعالیت حرفه ای خود دریافت می کنند. سیستم آموزش حرفه ای دوگانه به این معنی است که شرکت کنندگان حدود 50 تا 70 درصد از زمان خود را در بسیاری از شرکت های آلمانی و بقیه را در مدارس ویژه می گذرانند. به این ترتیب دانشجویان در حین آموزش خود می توانند تجربه کاری نیز به دست آورند. اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان یک راه محبوب برای ورود به بازار کار، بلافاصله پس از اتمام مدرسه است. زمانی که ویزای آوسبیلدونگ آلمان خود را دریافت کردید، می توانید در یکی از مؤسسات آلمان اقدام به ثبت نام آوسبیلدونگ نمایید. دوره آموزشی شما به طور معمول بین 2 الی 3 سال به طول می انجامد و پس از اتمام، می توانید به عنوان یک متخصص در حرفه خود، مشغول کار شوید.

با توجه به حرفه ای که می خواهید در آن آموزش ببینید، ممکن است سه تا چهار روز در هفته احتیاج به کار در شرکت، کارخانه و یا فروشگاه داشته باشید و باقی زمان خود را صرف یادگیری در Berufsschule (مدرسه حرفه ای) خواهد شد. با این حال این روش آموزش معمولاً برای مشاغل تجاری و صنایع دستی صادق است و سایر مشاغل، مانند پرستاری سیستم آموزشی متفاوتی را دارا هستند که دانشجویان در آن ها 1 الی 2 ماه دوره های آموزشی را در مدرسه می گذرانند و پس از آن کارآموزی خود را آغاز می کنند.

اگرچه تنوع رشته های آوسبیلدونگ بالا است، اما بعضی از رشته های آوسبیلدونگ مانند حوزه تکنولوژی و یا پرستاری از هواداران بیشتری در مقایسه با سایر رشته ها برخوردارند زیرا تقاضا برای جذب نیرو از این رشته ها در کشور آلمان بالا است.

پس از اتمام دوره کارآموزی آلمان خود این فرصت را دارید تا در دانشگاه تحصیل کنید، خود اشتغال شوید یا به کشور خود بازگردید و با مدرک آلمانی در آنجا کار کنید.

آیا شرکت در آوسبیلدونگ آلمان محدودیت سنی دارد؟

محدودیت سنی دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان و شرکت در دوره های کارآموزی آلمان با یکدیگر فرق دارد، اما به طور کلی، شهروندان خارجی که قصد ثبت نام آوسبیلدونگ آلمان را دارند، باید 18 سال یا بالاتر باشند. این محدودیت ها معمولاً برای شهروندان آلمانی اعمال نمی گردد و به همین علت، بیشتر افرادی که وارد کارآموزی آلمان می شوند کمتر از 25 سال سن دارند. یک شرط اصلی که برای همه متقاضیان اعمال می گردد؛ تکمیل دوره دبیرستان و ارائه اسناد رسمی مربوط به آن در هنگام ثبت نام آوسبیلدونگ است. تکمیل کلاس یازدهم یا دوازدهم عمدتاً برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ کافی است.

آیا برای شرکت در آوسبیلدونگ آلمان به مدرک زبان احتیاج داریم؟

بله شما حداقل احتیاج به داشتن مدرک ب1 آلمانی دارید. شهروندان خارجی برای شرکت در همه رشته های آوسبیلدونگ باید مدارک زبان معتبر خود را به موسسه مربوطه ارائه دهند تا واجد شرایط آغاز کارآموزی آلمان خود باشند. حداقل سطح مهارت ب 1 در زبان آلمانی، برای اغلب رشته های آوسبیلدونگ کافی خواهند بود. اما برای ثبت نام آوسبیلدونگ در رشته های پرستاری، مامایی ، به گواهینامه مهارت سطح B2 احتیاج دارید.

مدارک لازم برای شرکت در آوسبیلدونگ چیست؟

اگر شهروند کشور آلمان هستید، برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ تنها به چند مدرک احتیاج خواهید داشت. این مدارک شامل Cover Letter (مدرکی که در آن باید انگیزه و نقاط قوت خود را نشان دهید)، Lebenslauf (رزومه یا CV) و مدارک تحصیلی شما می شوند که معمولاً باید هنگام ثبت نام آوسبیلدونگ ارائه دهید.

اما شهروندان خارجی یا افرادی که در خارج از آلمان زندگی می کنند، بر اساس سفارت کشور مبدأ خود ممکن است به مدارک اضافی احتیاج داشته باشند. در بیشتر موارد، سفارت از شما می خواهد که 10 الی 12 مدرک را به همراه سند ثبت نام آوسبیلدونگ خود ارائه دهید. می توانید فهرست جامعی از مدارک مورد احتیاج برای ارسال درخواست را از سفارت آلمان در کشور خود دریافت کنید. اما در ادامه به آنالیز بعضی از مهم ترین مدارک لازم برای دوره های کارآموزی آلمان می پردازیم :

  • 2 کپی از گذرنامه معتبر (صدور در 10 سال گذشته و با حداقل 12 ماه اعتبار)

  • 1 کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت شما (کپی میزان A4)

  • 3 قطعه عکس پاسپورت مطابق با مشخصات بیومتریک

  • انگیزه نامه

  • حداکثر سن 25

  • اثبات مالی 600 یورو - 700 یورو برای یک ماه

  • قرارداد آموزشی (Ausbildungsvertrag) امضا شده به وسیله کارفرما و کارمند آلمانی

  • رزومه شخصی حاوی سوابق تحصیلی و استخدامی کامل

  • مدرک تحصیلی یا گواهی خاتمه تحصیل

  • مدرک مهارت زبان آلمانی (حداقل B1)

  • تأیید تسهیلات مدرسه یا کارفرما مبنی بر اینکه مهارت های زبانی آنالیز شده و کافی است

  • گواهی بیمه سلامت (بیمه درمانی قانونی یا خصوصی)

  • مدرک اقامت

ارائه مدارک فوق تضمینی برای اعطای ویزای آوسبیلدونگ آلمان نیست. بعلاوه، رزومه شما باید در قالب Europass باشد، شما می توانید این کار را در وب سایت رسمی آوسبیلدونگ انجام دهید. در نظر داشته باشید که ارائه مدارک ناقص یا امتناع از حضور در مصاحبه ویزا ممکن است منجر به رد درخواست شما گردد.

چگونه برترین آوسبیلدونگ را در آلمان پیدا کنیم؟

شهروندان خارجی که مدرک خاتمه تحصیل خود را از کشور مبدأ خود دریافت نموده اند، باید همه مدارک خود را قبل از ارائه به صورت رسمی به آلمانی ترجمه کنند. پس از جمع آوری مدارک لازم برای کارآموزی آلمان، شما باید محل کارآموزی خود را پیدا نموده و درخواست دهید. دو راه اصلی برای یافتن برترین مکان آموزش در آلمان وجود دارد، اول اینکه می توانید درخواست ثبت نام آوسبیلدونگ خود را به صورت اینترنتی از کشور خود ارسال نموده و به وسیله اسکایپ در مصاحبه ها شرکت کنید و دیگری آن که با ویزای ویژه به آلمان بیایید و مکان مطلوب برای کارآموزی خود را پیدا کنید.

در صورتی که بخش منابع انسانی با درخواست شما موافقت نموده باشد، شما به یک مصاحبه حضوری یا به وسیله اسکایپ و تلفن دعوت می شوید. ممکن است شرکت از شما بخواهد که به یک دوره آزمایشی ملحق شوید و یا یک دوره کارآموزی کوتاه را تکمیل کنید. پس از دریافت قرارداد از مدرسه یا یک کارفرمای آلمانی، می توانید برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان به سفارت آلمان در کشور خود یا در آلمان درخواست دهید. هزینه درخواست ویزا 60 یورو است و در صورت موافقت، می توانید در کوتاه ترین زمان ویزای خود را دریافت نمایید.

سخن خاتمهی

معمولا سه شرط اصلی داشتن مدرک دیپلم 12 ساله، سن کمتر از 25 سال و همینطور داشتن حداقل مدرک ب1 زبان برای دریافت قرارداد آوسبیلدونگ و ویزای آوسبیلدونگ آلمان الزامی است. آلمانی با توجه به کمبود نیروی متخصص در بازار کار کشور آلمان، فرصت های شغلی بسیاری برای کارجویان بین المللی در این کشور وجود دارد. ثبت نام آوسبیلدونگ و شرکت در دوره های کارآموزی آلمان، فرصتی طلایی برای کسب آموزش و مهارت حرفه و ورود به بازار کار آلمان به شمار می آید. یک گام مهم در روند درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان، انتخاب صحیح موسسه و وکیل مهاجرتی است که از تجربه و اعتبار کافی برخوردار باشد تا بتوانید با اطمینان کامل به مشاوره ها و هدایت های آن ها اعتماد کنید. در این خصوص مؤسسه عالیان ویزا با بهره مندی از یک تیم باتجربه، متخصص و کارآمد، برترین راهکارها و مشاوره ها را در اختیار شما علاقه مندان قرار می دهد. شما می توانید هم اکنون از خدمات مشاوره رایگان عالیان ویزا بهره مند شوید و اطلاعات دقیق و جامعی را در خصوص روش های شرکت در رشته های آوسبیلدونگ آلمان به دست آورید. برای این کار تنها کافیست فرم ارزیابی رایگان موسسه عالیان ویزا را به دقت کامل کنید تا مشاوران و متخصصان مجموعه پس از آنالیز اطلاعات و با در نظر گرفتن شرایط شما قادر به ارائه هدایت های لازم در راستای دستیابی به اهدافتان باشند. در خاتمه امید است که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

منبع: چمدان
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2399

به "نکات مهم در خصوص ویزای آوسبیلدونگ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خصوص ویزای آوسبیلدونگ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید