خانه صنایع دستی شهرملی بایگ افتتاح شد

به گزارش گردشیا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی علی محمدی امروز دوشنبه 24 خردادماه 1400 با اعلام این خبر اضافه کرد: خانه صنایع دستی بایگ با مساحت حدود 150 متر مربع با 6 اتاق و با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال احداث شده است.

خانه صنایع دستی شهرملی بایگ افتتاح شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره فراوری تا مصرف ابریشم در شهر ملی ابریشم کشی بایگ ، اداره میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر تصمیم به برگزاری دوره های آموزشی و فراوری در قالب این خانه های صنایع دستی با اولویت رشته های مرتبط با ابریشم و عقیق دارد.

محمدی اظهار کرد: شهر بایگ نیز قطب معادن عقیق است که به همین دلیل نیز کلاس های آموزشی تراش سنگ عقیق و بسته بندی سوغات نیز در این مرکز برگزار خواهد شد.

او اظهار داشت: از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی شهرستان، افتتاح نخستین مرکز عقیق درمانی کشور در شهرستان، برگزاری وبینار با موضوع نقش صنایع دستی در توسعه پایدارشهری با حضور مدیران ارشد شهرستان، کارشناسان و متخصصین حوزه صنایع دستی، افتتاح نخستین نمایشگاه دست بافته های روستای قلعه نو و ... است.

شهرستان تربت حیدریه با دارا بودن بیش از 20 رشته صنایع دستی و فعال بودن بیش از 1300 نفر هنرمند و همچنین ثبت ملی شهر بایگ و روستای بسک در حوزه صنایع دستی در رشته ابریشم کشی، یکی از شهرستان های پیشرو در حوزه صنایع دستی استان و کشور است.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1809

به "خانه صنایع دستی شهرملی بایگ افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه صنایع دستی شهرملی بایگ افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید