جنجال در جامعه ادبی کانادا، نامه نگاری در دفاع از نویسنده اخراجی

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، اخراج یک استاد آموزش نویسندگی خلاق از دانشگاه بریتیش کلمبیا موجب انتشار نامه سرگشاده ای شد که بیش از 80 چهره ادبی و از جمله مارگارت آتوود پای آن را امضا کردند و خواهان تحقیقات جدی برای رسیدگی به این مساله شدند.

جنجال در جامعه ادبی کانادا، نامه نگاری در دفاع از نویسنده اخراجی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

استیون گالووی نویسنده رمان ویلونسل نواز سارایوو رییس برنامه نویسندگی خلاق دانشگاه بریتیش کلمبیا تا نوامبر 2015 بود که از سوی دانشگاه زودتر از موعد و به دلیل آنچه اتهامات جدی نامیده شد از این پست برکنار شد. او سپس در ماه ژوئن از این دانشگاه اخراج شد و علت این کار از سوی دانشگاه سوء رفتارهایی منجر به مسائل جبران ناپذیر از نظر اعتماد اعلام شد.

این دانشگاه هرگز روشن نکرد که این اتهامات چه بودند و اظهار داشت به دلیل این که ممکن است او نخواهد جزییات این مساله روشن گردد در این باره چیزی را اعلام نمی کند. گالووی هم تصمیم گرفته در این باره صحبتی نکند در حالی که اتحادیه نویسندگان به اخراج وی اعتراض دارد و روند آنالیز این کار تا مارس کامل نخواهد شد.

در هر صورت در حالی که تصمیم اخراج گالووی هنوز عمومی نشده بود، دانشگاه بریتیش کلمبیا با صدور بیانیه ای اعلام نموده همه اتهامات جدی که قبلا مطرح شده بود اصلا اثبات شده نیستند.

اکنون در شرایطی که دانشگاه هم در خصوص ادامه این روال سکوت اختیار نموده این مساله به رسانه های کانادا کشیده و روشن شده همه این موارد از ادعای دانشجویی نشات گرفته که سابقه خلافکاری های متعدد داشته است.

اکنون در نامه ای سرگشاده که متن آن را جوزف بویدن نویسنده نوشته و منتشر نموده، دانشگاه کلمبیا برای نام بردن از گالووی در تعلیق اولیه، مورد انتقاد واقع و رفتار آن غیرمنصفانه خوانده شده است.

بیش از 80 نویسنده از جمله مارگارت آتوود نویسنده مشهور کانادایی، یان مارتل نویسنده زندگی پای و مایکل اونداتیه و مادلین تین از جمله چهره های برجسته جهانی هستند که این نامه را امضا نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 483

به "جنجال در جامعه ادبی کانادا، نامه نگاری در دفاع از نویسنده اخراجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در جامعه ادبی کانادا، نامه نگاری در دفاع از نویسنده اخراجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید