(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از پیست اسکی توچال در روزهای کرونایی

به گزارش گردشیا، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی به فعالیت ورزشکاران در پیست اسکی توچال تهران پرداخته و نوشت: پیست اسکی توچال در روز های شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با ظرفیت محدودتری نسبت به گذشته فعال است.

(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از پیست اسکی توچال در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگاران، پیست اسکی توچال تهران در روز های شیوع ویروس کرونا با ظرفیت محدودتری نسبت به گذشته فعال است. مسئولان این پیست تمهیدات بهداشتی اندیشیدند تا ورزشکاران بتوانند در این شرایط اسکی نمایند.

آناتولی در تبادل نظر با فعالین این رشته ورزشی نظر آن ها را نسبت به فعالیت پیست در این شرایط جویا شده است.

شیوا شوندی مربی اسنوبورد مدرسه اسکی توچال است. او درباره اسکی کردن در شرایط کرونایی می گوید: تقریبا طوری شده که در چند سال اخیر از اقشار مختلف به توچال می آیند می توانند اسکی نمایند. کسانی که لوازم ندارند هم می توانند اجاره نمایند، اما الان یک سال است به دلیل ویروس کرونا فعالیت ها کمتر شده است. سال گذشته با شیوع ویروس و اعلام محدودیت های کرونایی پیست تعطیل شده بود.

وی در ادامه اضافه می نماید: ما فکر می کردیم سال جاری هم همینطور باشد، اما مردم از اسکی استقبال کردند. در پیست هم وقتی وارد می شوند لباس ها ضدعفونی می گردد، داخل کابین ها نیز ضدعفونی می گردد. ما فکر نمی کردیم مردم بیایند، اما وقتی رعایت پروتکل ها را دیدند کم کم شرایط را پذیرفتند و بعضی حتی سال جاری یادگیری اسکی را هم آغاز کردند.

شوندی درباره تاثیر کرونا بر تعداد ورزشکاران شرح می دهد: به نظرم تعداد شاگرد ها و مراجعات کاهش نداشته است. معمولا به دلیل نوع پوشش اسکی و اینکه خود ورزشکاران همه رعایت می نمایند و ماسک را استفاده می نمایند محدودیتی برای حضورشان به وجود نیاورده است.

عباس الیاسی مسئول مدرسه اسکی توچال است. او درباره این مجموعه و رعایت پروتکل های بهداشتی می گوید: در این پیست و دیگر پیست های اسکی تهران به دلیل اینکه فدراسیون اسکی نظارت دارد مسائل بهداشتی رعایت می گردد. اوایل مردم می ترسیدند بعد که مطمئن شدند رعایت می گردد، استقبال خیلی خوب بود. مردم نسبت به سال های گذشته بیشتر به اسکی علاقه نشان می دهند. البته ظرفیت پیست در اواخر هفته با محدودیت روبرو می گردد و بیشتر از 600 اسکی باز پذیرش نمی شوند.

پیست اسکی توچال در پایتخت ایران در ارتفاع 4 هزار متری قرار گرفته و 5 کیلومتر با تهران فاصله دارد. این پیست اسکی یک هتل و 2 رستوران دارد. پیست اسکی توچال از سوی فدراسیون جهانی عنوان بین المللی گرفته است. طول این پیست 1200 متر است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1703

به "(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از پیست اسکی توچال در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از پیست اسکی توچال در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید