بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور، ارائه درمان های نوین در حوزه اورژانس های انکولوژی

به گزارش گردشیا، دبیر علمی همایش یک روزه اورژانس های انکولوژی با اشاره به بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور گفت: علاوه بر طرح این موضوع، جدیدترین دستاورد های علمی در زمینه اورژانس های انکولوژی در همایش ارائه می گردد.

بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور، ارائه درمان های نوین در حوزه اورژانس های انکولوژی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران دکتر سید امیر انواری، متخصص رادیوانکولوژی در آستانه برگزاری همایش یک روزه اورژانس های انکولوژی گفت: این همایش به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران، 18 مهر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در هتل پارسیان اوین برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: جراحان انکولوژی، جراحان اعصاب، متخصصین پاتولوژی و هماتولوژیست ها از جمله گروه های هدف در این همایش خواهند بود و محور اصلی همایش اورژانس های انکولوژی با تکیه بر درمان های نوین است.

دبیر علمی نخستین همایش یک روزه اورژانس های انکولوژی ادامه داد: درمان های نوین که در اورژانس های انکولوژی استفاده می گردد همچون IMRT، IgRT، VMAT و. از جمله موضوعاتی است که در این همایش با حضور اساتید و صاحبنظران و شرکت کنندگان مورد بحث و مصاحبه قرار می گیرد.

دکتر انواری با اشاره به اینکه درمان های هدفمند و ایمونوتراپی از دیگر محور های علمی این همایش یک روزه خواهد بود، گفت: در حال حاضر انحصار ایمونوتراپی برای 2 تا 3 کشور است، ولی خوشبختانه به همت شرکت های داروسازی داخل کشور و همکاری شرکت های بین المللی ایمونوتراپی در کشور ما استفاده می گردد.

وی از بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور اطلاع داد و گفت: البته بعضی از مواد اولیه این دارو ها از خارج از کشور تهیه می گردد و گران است و به همین دلیل اکثر این دارو ها تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: ایمونوتراپی برای همه بیماران مبتلا به سرطان استفاده نمی گردد و قبل از انجام آن احتیاج به آزمایش های خاص برای بیمار بوده تا آنالیز کنیم که آیا این روش قابل استفاده و به صلاح بیمار خواهد بود؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 558

به "بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور، ارائه درمان های نوین در حوزه اورژانس های انکولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی دارو های ایمونوتراپی در کشور، ارائه درمان های نوین در حوزه اورژانس های انکولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید