برنده جایزه گنکور 2019 به فارسی خواندنی شد

به گزارش گردشیا، انتشارات کتاب تداعی رمان همه انسان ها به یک شکل زندگی نمی نمایند اثر ژان پل دوبوآ نویسنده فرانسوی کانادایی را به فارسی ترجمه و منتشر کرد. این رمان سال گذشته برگزیده جایزه گنکور شده بود.

برنده جایزه گنکور 2019 به فارسی خواندنی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، دوبآ در حال حاضر در کار نویسندگی و سفرنامه نویسی در نشریه نوبل آبزرواتور به عنوان گزارشگر به فعالیت مشغول است.

این رمان داستانی زندگی خانواده ای در منطقه اسکاندیناوی را از زبان پسر آنها روایت می نماید. خانواده ای که پدرش یک کشیش پروتستان است و مادرش صاحب یک سینما و شغل او و نمایشی بعضی از آثار خاص در نهایت برای پدر مشکلاتی در کلیسای پروتستان به وجود می آورد که منجر به خلع مقام کشیشی او می گردد و او به همراه پسرش از منظقه اسکاندیناوی راهی کبک کانادا می گردد و زندگی متفاوتی که او در کبک و بعضی شهرهای کانادا سپری می نماید در نهایت او را به یک قتل وادار می نماید و راهی زندان

این داستان بلند روایت داستانی بلند خود را با تلفیقی از ادبیات طنز مرسوم در منطقه اسکاندیناوی که پیش از این نیز در آثار داستانی این منطقه قابل رصد بوده و نیز تلخی ناشی از تراژدی زندگی خانواده یک کشیش در می آمیزد و داستانی تکان دهنده، پر از جزئیات و خواندنی و پر کشش را به ارمغان می آورد که سنت نگاه و ادبیات سفرنامه ای او نیز در آن کاملاً مشهود است. بسیاری از منتقدان نگاه خاص او به زندگی در منطقه آمریکای شمالی و کانادا را جسورانه خوانده اند. خبرگزاری فرانسه این اثر را رمانی تاثیرگذار و سودازده از شادی گمشده نامیده است و مجله فرانسوی LObs این رمان را کامل و بی نقص معرفی نموده است.

دوبوآ پیش از این و دهه 90 برگزیده جایزه ادبی فمینا نیز شده است. این رمان در 286 صفحه با قیمت 37,500 تومان و با ترجمه احمد آل احمد منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1219

به "برنده جایزه گنکور 2019 به فارسی خواندنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه گنکور 2019 به فارسی خواندنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید