با شماری از دیدنی های معروف ویتنام آشنا شوید

به گزارش گردشیا، ویتنام نام کشوری در جنوب شرقی آسیا با مرکزیت هانوی هست. هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به این کشور می آیند تا از نزدیک بتوانند زیبایی های طبیعی و بی مثالش را تماشا نموده و شخصا حضور در این مکانها را تجربه کنند. این کشور تاریخی غنی و طولانی دارد و همچنین دارای سنتهای باستانی خاصی هست. با ما در مقاله دیدنی های معروف ویتنام همراه شوید تا قدری شما را با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ویتنام آشنا کنیم. قطعا، بازدید از معروف ترین جاذبه های دیدنی ویتنام برایتان جذاب خواهد بود.

با شماری از دیدنی های معروف ویتنام آشنا شوید

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری هانوی | سفر به هانوی ویتنام

فهرست مطالب

جزیره فوکائوکدلتا مکونگشهر نئا ترانگمعبد پاگودا تین موتونل های کوچیدهکده هوی آنتراس های ساپاخلیج هالونگمویی نهدریاچه هوان کیم

جزیره فوکائوک

این جزیره زیبا، مناظر طبیعی بسیار دلنشینی دارد و باید بگوییم که از جمله عظیمترین جزیره های ویتنام بشمار می آید. یکی از سواحل معروف این جزیره، ساحل بای دای بوده که سس ماهی تخمیر شده در آنجا بسیار پرطرفدار هست. جالب است بدانید که این ساحل در شبکه خبری ABC بعنوان یکی از بی مثال ترین سواحل این کشور معرفی گردید.

دلتا مکونگ

رودخانه مکونگ به دلتایی در جنوب ویتنام به نام دلتای مکونگ وارد شده و در نهایت، از این منطقه داخل دریا می گردد. زندگی مردم در نواحی اطراف این منطقه زیبا، بر محور همین رودخانه می چرخد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر فردی بخواهد به دهکده ای در اطراف این محل برود، باید از جهت رودخانه استفاده کند. این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری ویتنام دارای پوشش گیاهی انبوهی بوده و در اطراف آن مزارع برنج بچشم می خورند.

شهر نئا ترانگ

یکی از دیدنی های معروف ویتنام، شهر تفریحی و ساحلی نئا ترانگ بوده که ساحلی زیبا دارد و آب و هوایش بسیار معتدل و مطلوب است. این شهر در نزدیکی دومین خلیج زیبای کشور ویتنام بچشم می خورد. بد نیست بگوییم که مرکز اسکوبا دایونیگ ویتنام هم همین شهر بوده و چیزی نزدیک به 300 هزار نفر در آن زندگی می نمایند.

معبد پاگودا تین مو

این معبد در سال 1601 ساخته شده، در هوئه واقع شده است و دارای 7 طبقه است. این معبد در سالهای ابتدایی ساخت، ظاهری ساده داشت اما، در طول سالهای اخیر دارای ظاهری پیچیده تر با ویژگی های متفاوت شده است. جالب هست بدانید که بلندترین پاگودا در ویتنام، پاگودای تیم مو بوده که رو به رودخانه perfume واقع شده است و در واقع، نمادی غیر رسمی از پایتخت سلطنت قبلی بشمار می آید.

تونل های کوچی

این تونلها 40 کیلومتر تا شمال غربی شهر هو چی مین یا سایگون فاصله دارند و بصورت شبکه ای وسیع از تونلهای زیرزمینی به یکدیگر اتصال یافته اند. در سال 1968 تونلهای کو چی بعنوان پایگاه عملیاتی حمله تت استفاده شدند. پیشنهاد می کنیم در صورت بازدید از این تونلها، در قسمتهای امن ترشان حرکت کنید.

دهکده هوی آن

این مکان تفریحی از قرن شانزدهم جز بنادر بین المللی بشمار می آمد و اکنون یک مکان گردشگری و تفریحی بوده که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. گاهی اوقات به این مکان ونیز ویتنام هم گفته می گردد و علت اینکه آن را با این نام می شناسند، وجود کانالهای باریک در سرتاسر آن هست. old town قلب این شهر بشمار می آید و کوچه هایی دارد که هر کدام دارای پیچ و خم زیادی هستند.

تراس های ساپا

شما می توانید تراسهایی را بینید که مردم محلی در آنان ذرت، برنج و سبزیجات کشت می نمایند. در اطراف این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی ویتنام می توانید جنگلهای بامبو را مشاهده کنید که دور تا دور این منطقه وجود دارند و مناظر طبیعی زیبایی را خلق نموده اند.

خلیج هالونگ

یکی از دیدنی های معروف ویتنام، خلیج هالونگ بوده که در شمال ویتنام هست. خط ساحلی این خلیج چیزی حدود 120 کیلومتر است. در این خلیج هزاران جزیره وجود دارند که بعضی از آنها دارای پوشش گیاهی هستند و بعضی دیگر دارای غارهایی عظیم. بقیه دریاچه دارند و بعضی دیگر نیز بعنوان دهکده ماهیگیری شناور شناخته شده هستند.

مویی نه

از دیگر دیدنی های بی مثال منطقه، دهکده مویی نه است که به سبب وجود نسیمهای دریایی قوی می تواند مقصد مناسبی برای تفریح و موج سواری باشد. در جنوب این دهکده، ساحلی وجود دارد که در طی 15 سال اخیر بسیار توسعه داشته و پیشرفت زیادی نموده است. اگر به مویی نه سفر کردید، بازدید از تلهای ماسه ای در شمال شهر را از دست ندهید.

دریاچه هوان کیم

ترجمه نام دریاچه هوان کیم، شمشیر باز گردانده شده بوده و علت نامگذاری آن هم مرتبط به افسانه ای قدیمی است؛ افسانه ای که در آن به پادشاهی به نام le loi از جانب خدایان شمشیری جادویی داده می گردد تا آن پادشاه شمشیر را برای بیرون کردن چینی های مهاجم مورد استفاده قرار دهد و سپس آن را به خدای لاکپشت طلایی دریاچه پس دهد.

در ادامه بخوانیدخوشگذرانی در ویتنام | ویتنام کشوری با جاهای دیدنی فراوانمنبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1209

به "با شماری از دیدنی های معروف ویتنام آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از دیدنی های معروف ویتنام آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید