این ویژگی مخفی دکمه پاور آیفون را همین حالا می توانید فعال کنید!

به گزارش گردشیا، دکمه پاور آیفون اپل یک کلید همه کاره محسوب می گردد. در حالی که خیلی از دارندگان آیفون احتمالا از آن فقط برای روشن و خاموش کردن دستگاه خود استفاده می نمایند و البته در صورت احتیاج دستگاه خود را با آن قفل می نمایند، اما این دکمه می تواند کار بسیار بیشتری از این عملکردهای پایه ای انجام دهد.

این ویژگی مخفی دکمه پاور آیفون را همین حالا می توانید فعال کنید!

به نوشته Toms Guide فعال کردن پتانسیل کامل دکمه پاور iPhone تنها چند ثانیه طول می کشد و با این ترفند می توانید هنگام کار با آیفون در زمان خود صرفه جویی کنید.

با فعال کردن یک ویژگی، می توانید از این دکمه برای انجام انواع کارها بهره ببرید. این موارد از فعال کردن عملکرد زوم گوشی هوشمند تا روشن کردن کنترل صوتی (Voice Control) برای راهنمایی گوشی فقط با فرمان صوتی، متغیر است. و این ها فقط دو مورد از بیش از 15 عملکرد مختلفی هستند که می توانید برای دکمه پاور (یا همان دکمه قفل) تنظیم کنید.

این ویژگی مخفی Accessibility Shortcut نام دارد و پس از فعال شدن، با سه بار فشردن دکمه پاور آیفون فعال می گردد. این را هم در نظر داشته باشید که این یکی از ده ها ویژگی مخفی آیفون است که شما باید در خصوص آن بدانید تا بتوانید بیشترین بهره را از گوشی هوشمند اپل خود ببرید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه به این میان بر دسترسی داشته باشید این راهنما به شما مراحل روشن کردن ویژگی مخفی کلید پاور آیفون را نشان می دهد.

فعال کردن Accessibility Shortcut در آیفون

  1. Settings را باز کنید
  2. به پایین بروید و Accessibility را انتخاب کنید
  3. Accessibility Shortcut را بزنید
  4. ویژگی(های) مورد نظر خود را انتخاب کنید
  5. دکمه قفل را سه بار فشار دهید تا عملکرد انتخاب شده، فعال گردد

جزئیات را در زیر بخوانید.

1. باز کردن تنظیمات

از هوم اسکرین آیفون Settings را باز کنید.

2. انتخاب Accessibility

در منوی تنظیمات پایین بروید و Accessibility را انتخاب کنید. این گزینه در بخش سوم منوی Settings قرار گرفته است.

3. انتخاب Accessibility Shortcut

در زیرمنوی Accessibility گزینه Accessibility Shortcut را انتخاب کنید. این گزینه در پایین قرار گرفته است بنابراین اول باید به پایین اسکرول کنید.

4. انتخاب عملکرد دلخواه

ویژگی دسترس پذیری مورد نظر خود را انتخاب کنید که با سه بار فشردن کلید پاور آیفون فعال می گردد. وقتی یک ویژگی دسترس پذیری انتخاب شد، یک تیک آبی کوچک در سمت راست آن ظاهر می گردد. در این مرحله می توانید چندین ویژگی را هم انتخاب کنید.

5. سه بار فشردن کلید پاور

اکنون فقط کافی است سه بار روی دکمه قفل (پاور) بزنید تا ویژگی انتخابی شما فعال گردد. اگر در مرحله قبل چند ویژگی دسترس پذیری را فعال نموده باشید، پس از سه بار فشردن کلید پاور، یک منوی پاپ آپ کوچک ظاهر می گردد که در آن می توانید ویژگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

و به این ترتیب میان برهای دسترس پذیری را در آیفون روشن می کنید. بیش از 15 عملکرد مجزا وجود دارد که می توان آن ها را به دکمه پاور مرتبط کرد، بنابراین توصیه می کنیم که چندین مورد را هم زمان انتخاب کنید زیرا تصمیم برای انتخاب تنها یکی از آن ها مشکل است و خوشبختانه اپل این موضوع را در نظر گرفته و به شما امکان می دهد که هر تعداد که احتیاج دارید، انتخاب کنید.

پرسش های متداول درباره کلید پاور آیفون

آیا کلید پاور آیفون فقط برای خاموش و روشن کردن کاربرد دارد؟

خیر، ساده ترین عملکرد دیگر و مهم آن قفل کردن گوشی هوشمند است. اما این کلید عملنمودهای مخفی دیگری هم دارد که همان طور که اشاره شد از بخش تنظیمات قابل فعال کردن است.

قابلیت های مخفی کلید پاور آیفون چه کاربردی دارند؟

این ویژگی ها باعث می شوند ضروری ترین عملنمودها را تنها با یک دکمه فعال کنید و هنگام کار با گوشی اپل در زمان صرفه جویی کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2356

به "این ویژگی مخفی دکمه پاور آیفون را همین حالا می توانید فعال کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ویژگی مخفی دکمه پاور آیفون را همین حالا می توانید فعال کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید