اینترنت فیبر نوری با سرعت 2 گیگابیت و 5 گیگابیت از راه رسید

به گزارش گردشیا، اپراتور AT&T گزینه اینترنت فیبر نوری 2 و 5 گیگابیت را به طرح های خود افزود. این شرکت سرویس های تازه اینترنت خود را به مناسبت رویداد Life Gigified ارائه داده است؛ جایی که مشتریان تازه و فعلی اینترنت فیبر AT&T می توانند به زودی از سرویس های چند گیگابیت بر ثانیه (multi-gig connections) استفاده کنند.

اینترنت فیبر نوری با سرعت 2 گیگابیت و 5 گیگابیت از راه رسید

اینترنت مالتی گیگ به معنای اتصالی است که سرعت اینترنتی بالاتر از 1 گیگابیت می دهد و متقارن است؛ یعنی هم در دانلود و هم در آپلود اینترنت فیبر نوری، سرعت چند گیگابیت بر ثانیه ارائه می شود.

اینترنت فیبر نوری چند گیگابیت اپراتور AT&T برای عملکرد بهینه به فناوری وای فای 6 نیاز دارند. احتمالا، کاربران این سرویس ها باید روتر خود را ارتقا داده و روتری با پشتیبانی از وای فای 6 بگیرند. البته، خود شرکت AT&T در هنگام ثبت نام کاربران، یک گیت وی BGW320 با پشتیبانی از اینترنت چند گیگابیت و وای فای 6 به آن ها می دهد و نیازی به خرید تجهیزات اضافی ندارند؛ جز اینکه خودشان بخواهند یک روتر گیمینگ وای فای 6 یا روتر نسل نو وای فای 6 ای بخرند.

شرکت AT&T می گوید مطمئنا کاربران در این سرویس های اینترنت فیبر نوری نو، سرعت های چند گیگابیت عملی را تجربه می کنند؛ چون در محیط آزمایشگاهی به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه نیز رسیدند.

طرح 2Gbps با قیمت 110 دلار در ماه آغاز می شود ولی طرح 5Gbps دارای هزینه ای 180 دلار در ماه است. این طرح ها برای کاربران خانگی است و طرح های تجاری قیمت های بالاتری دارند و به 225 دلار در ماه برای طرح 2Gbps و 395 دلار طرح 5Gbps می رسند.

در برنامه نو اپراتور مخابراتی AT&T، فقط هزینه اشتراک ماهیانه سرویس های اینترنت فیبر نوری از مشتری دریافت شده و هزینه های اضافی تجهیزات، حجم بالاتر از سقف تعیین شده، هزینه سالیانه قرارداد و مانند این ها همگی حذف شده است. همین طور، این سرویس های شامل اشتراک رایگان یک ساله HBO Max و سرویس امنیت سایبری ActiveArmor خود شرکت AT&T می شود.

این طرح های نو در 70 منطقه کلان شهر (Metropolitan Area) از جمله شهرهای لس آنجلس، سانفرانسیسکو، دالاس و … در دسترس خرید کاربران قرار دارند. در حال حاضر، شرکت AT&T شبکه فیبر نوری خود را در نزدیکی شهرهای بخش های جنوبی، غرب میانه و غرب ایالات متحده توسعه داده و می خواهد تا سال 2025، این شبکه را برای 30 میلیون مشتری توسعه دهد. مکان هایی که به اینترنت چند گیگابیت دسترسی داشته باشند؛ هر دو طرح فیبر نوری 2 گیگابیت و فیبر نوری 5 گیگابیت قابل خریداری و استفاده هستند.

پیش از این، سرعت اینترنت فیبر نوری AT&T از 300 مگابیت تا 1000 مگابیت بر ثانیه بود. گوگل در سال 2020 اینترنت چند گیگابیت با سرعت 2 گیگابیت را روی سرویس های Google Fiber خود ارائه داد و شرکت Comcast نیز اینترنت فیبر نوری 3 گیگابیت با قیمت 299 دلار ارائه کرده است. این سرویس ها، باعث شدند شرکت AT&T هم سراغ ارائه طرح های اینترنت فیبر نوری چند گیگابیت برود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2111

به "اینترنت فیبر نوری با سرعت 2 گیگابیت و 5 گیگابیت از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت فیبر نوری با سرعت 2 گیگابیت و 5 گیگابیت از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید