ایران: 3 کشور اروپایی به جای فرافکنی به اجرای کامل برجام برگردند

به گزارش گردشیا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به مواضع سه کشور اروپایی گفت، از سه کشور اروپایی انتظار می رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهداتشان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام کنند و به اجرای کامل برجام برگردند.

ایران: 3 کشور اروپایی به جای فرافکنی به اجرای کامل برجام برگردند

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید خطیب زاده تأکید کرد، فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً در چارچوب قوانین بین الملل و کاملاً قانونی و مشروع است و در راستای حقوق ذاتی لاینفک کشورها دنبال می گردد.

وی اضافه کرد: با خروج ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم ها و تداوم بدعهدی اروپا در زمینه انتفاع اقتصادی ایران از برطرف تحریم های تعهدشده در برجام، جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای 26 و 36 برجام گام های هسته ای را برداشته است که کاملاً منطبق با برجام است و همیشه تأکید داشته است که در صورت اجرای کامل برجام از سوی طرف های مقابل، بازگشت پذیر خواهند بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طرف های اروپایی برجام موسوم به تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه مشترک از ایران خواستند که به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بازگردد و نصب سانتریفیوژ های پیشرفته در تأسیسات هسته ای خود را متوقف کند.

در این بیانیه که در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت شده است، طرف های اروپایی برجام ادعا کرد ه اند که همه تحریم ها را طبق توافق لغو نموده و اقدامات دیگری را نیز انجام داده اند تا ایران بتواند به وسیله سازوکار اقتصادی موسوم به اینستکس، مبادلات تجاری خود با کشورهای اروپایی را ادامه دهد!

طرف های اروپایی برجام که با کوتاهی های مکرر در عمل به وعده هایشان مبنی بر جبران تأثیرات اقتصادی خروج آمریکا از برجام در نهایت باعث شدند که ایران تصمیم به کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بگیرد، در ادامه این بیانیه مدعی شده اند: اقدامات ما با حسن نیت انجام گرفت، اما ایران از یک ونیم سال قبل تا به امروز تخلفات جدی و متعددی در ارتباط با تعهدات هسته ای خود ذیل برجام داشته است. ما نگران هستیم که مبادا ایران با این اقدامات، منافعی را که برجام در زمینه عدم اشاعه داشته است از بین ببرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1446

به "ایران: 3 کشور اروپایی به جای فرافکنی به اجرای کامل برجام برگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: 3 کشور اروپایی به جای فرافکنی به اجرای کامل برجام برگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید