انتقاد روسیه از مسدود شدن ذخایر طلای ونزوئلا توسط انگلیس

به گزارش گردشیا، معاون دبیر شورای امنیت روسیه با انتقاد از اقدام دولت بریتانیا در مصادره ذخایر طلای ونزوئلا در بحبوحه احتیاج شدید این کشور به این منابع در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اقدام دادگاه عالی انگلیس در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان را غیرقانونی دانست.

انتقاد روسیه از مسدود شدن ذخایر طلای ونزوئلا توسط انگلیس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر وندیکتوف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک در انتقاد از اقدام دولت بریتانیا در توقیف طلای متعلق به دولت ونزوئلا گفت: کاراکاس اکنون بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با شیوع بیماری کووید-19 به 30 تن طلای ذخیره شده در بانک لندن که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد دلار است، احتیاج دارد.

این مقام روس همچنین از دادگاه عالی انگلیس در به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا و رد درخواست دولت نیکلاس مادورو (رئیس جمهوری این کشور) انتقاد نموده و آن را اقدامی غیرقانونی دانست.

وی با اشاره به داستان توقیف 30 تن طلای ونزوئلا در انگلستان گفت: واقعیت این است که این نخستین بار نیست که انگلیسی ها چنین اقداماتی را انجام می دهند. پس از جنگ جهانی دوم، ذخایر طلای تعدادی از کشور ها که به طور موقت به لندن تخلیه شده بود، ناپدید شد. سرنوشت مشابهی پس از سرنگونی صدام حسین در عراق و همچنین برای لیبی، پس از مرگ معمر قذافی رخ داد.

وندیکتوف همچنین خاطر نشان کرد: کشور های غربی با سوء استفاده از شرایط گسترش بیماری همه گیر در بعضی کشور ها همچون ونزوئلا و لیبی درصدد دست اندازی به منابع نفتی این کشور ها هستند.

دادگاه عالی انگلیس اوایل ژوئیه (تیر ماه) با صدور حکمی جنجالی درباره پرونده دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد 800 میلیون پوند از طلای متعلق به خود، خوآن گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا و صاحب این اندوخته معرفی کرد.

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال این است که با به دست آوردن این ذخایر طلا، آن را در جهت مبارزه با ویروس کرونا هزینه کند. یعنی با فروش این طلا، دارو و تجهیزات برای مقابله با بیماری کووید 19 خریداری کند.

تا به امروز کوشش ونزوئلا برای برگرداندن این طلا ها موفقیتی نداشته و این مساله به گروگانی نزد لندن برای تحت فشار قرار دادن دولت قانونی مادورو تبدیل شده است.

خوان گوایدو 24 ژانویه 2019میلادی (چهارم بهمن 97) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد نیکلاس مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رییس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.

انگلیس درحالی رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت می شناسد که گوایدو اوایل امسال میلادی در تور اروپایی اش با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز ملاقات کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1289

به "انتقاد روسیه از مسدود شدن ذخایر طلای ونزوئلا توسط انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از مسدود شدن ذخایر طلای ونزوئلا توسط انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید