اعلام بازسازی حسینیه مشیر شیراز

به گزارش گردشیا، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست رسیده، بازسازی حسینیه مشیر شیراز صورت می پذیرد.

اعلام بازسازی حسینیه مشیر شیراز

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

سعید شریفی اظهار کرد: با بازسازی حسینیه تاریخی موقوفه مشیر این بنای تاریخی مذهبی در راستا بازسازی و احیا قرار گرفته است.

او ادامه داد: یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی دولتی برای بازسازی این بنا اختصاص پیدا نموده که تا به امروز حدود 70 درصد آن هزینه شده است.

معاون بهره وری مالی اوقاف و امور خیریه استان فارس مطرح کرد: این اعتبار صرفا برای سردر و راهروی ورودی حسینیه مشیر بوده که در حال حاضر کار بازسازی سردر به سرانجام رسیده است.

او اضافه نمود: در سال های قبل از انقلاب در این مکان آتش سوزی اتفاق افتاده است و بخش زیادی از ساختمان چوبی این بنا در آتش سوزی سوخته است، سعی این است که بنای فعلی حفظ و بخش های آسیب دیده حسینیه مجدد بازسازی و احیا گردد.

شریفی بیان نمود: هم اکنون نگهبان به صورت 24 ساعته در محل حسینیه مستقر شده و این مکان حراست می گردد. این موقوفه با کاربری حسینیه و مذهبی است، در حال حاضر تمامی برنامه های اداره کل اوقاف فارس برای حفظ بخش های تاریخی مجموعه است.

او بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری این حسینیه با اوقاف است و در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری و هماهنگی های لازم انجام می گردد، اعلام نمود: هرگونه فعالیت در حوزه بازسازی این بنا زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1547

به "اعلام بازسازی حسینیه مشیر شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی حسینیه مشیر شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید