اعطای 100 هزار فقره وام مسکن در 9 ماه 98، کاهش 45 درصدی نسبت به 97

به گزارش گردشیا، در حالی که در 9 ماهه سال گذشته 167 هزار فقره وام خرید مسکن از سوی بانک عامل بخش مسکن پرداخت شده بود، این شاخص در مدت مشابه سال جاری با کاهش 45 درصدی به 100 هزار فقره رسید.

اعطای 100 هزار فقره وام مسکن در 9 ماه 98، کاهش 45 درصدی نسبت به 97

جهت دریافت خدمات خرید آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از بانک مسکن، بر اساس گزارش عملکرد بانک در زمینه پرداخت انواع تسهیلات مسکن در ماه های گذشته از امسال، بیشترین تسهیلاتی که در این بخش طی مدت مورد گزارش به متقاضیان پرداخت شد تسهیلات جعاله بوده است.

از ابتدای امسال تا خاتمه آذر ماه تعداد 115 هزار فقره تسهیلات جعاله توسط شعب بانک مسکن در شهر های مختلف به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شد که به لحاظ تعداد، رتبه اول بیشترین تسهیلات پرداختی به بخش مسکن طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

جزئیات تسهیلات ساخت مسکن در 9 ماهه 98

طی 9 ماهه اول امسال تعداد افرادی که برای ساخت مسکن اقدام به دریافت تسهیلات از بانک مسکن کردند کمتر از متقاضیان تسهیلات جعاله و حتی کمتر از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن بوده است.

در این مدت 31 هزار و 200 فقره تسهیلات ساخت پرداخت شده است.

در 9 ماهه اول امسال تعداد تسهیلاتی که برای ساخت مسکن توسط شعب بانک مسکن در سراسر کشور پرداخت شد 45.5 درصد نسبت به 9 ماهه اول سال گذشته افزایش پیدا کرد.

امسال چه تعداد تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده؟

همچنین 100 هزار نفر در کشور طی 9 ماهه اول امسال با استفاده از تسهیلات خرید مسکن صاحب خانه شدند.

طی 9 ماهه اول سال گذشته نزدیک به 167 هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شد بنابراین تعداد تسهیلاتی که طی 9 ماهه اول امسال برای خرید مسکن متناسب با میزان تقاضا ارائه شده 40 درصد کاهش از خود نشان می دهد.

ارزش ریالی تسهیلات مسکن در 9 ماهه 98

به رغم کاهش در تعداد تسهیلات خرید مسکن، در دو گروه تسهیلات ساخت و جعاله، رشد تقاضا به چشم می خورد.

مجموع ارزش تسهیلاتی که از ابتدای امسال تا خاتمه آذر ماه توسط بانک مسکن به ترتیب برای ساخت، خرید و جعاله پرداخت شد 3 هزار میلیارد تومان، 5 هزار و 230 میلیارد تومان و 2 هزار و 330 میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین تسهیلات جعاله رکورد بیشترین استفاده و پرداخت (به لحاظ فقره تسهیلات) را ثبت نموده و بعد از آن، بیشترین حجم پرداخت تسهیلات در بانک مسکن (از نظر ارزش ریالی) به تسهیلات خرید مسکن اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 807

به "اعطای 100 هزار فقره وام مسکن در 9 ماه 98، کاهش 45 درصدی نسبت به 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای 100 هزار فقره وام مسکن در 9 ماه 98، کاهش 45 درصدی نسبت به 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید