استقبال فرانسه از توافق روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی

به گزارش گردشیا، وزارت خارجه فرانسه نتیجه ملاقات رهبران روسیه و آمریکا در ژنو را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این ملاقات آغازی برای از سر گیری مذاکرات دو قدرت هسته ای دنیا در زمینه ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات باشد.

استقبال فرانسه از توافق روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که نتیجه دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای روسیه و آمریکا در ژنو، راه را برای مذاکرات ر زمینه ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات همیشه نموده است.

وی با اشاره به اینکه از سر گیری گفتگوها بین روسیه و آمریکا در بالاترین سطح، گویای توسعه فرایند اوضاع به سمت مثبت است، اضافه نمود: بیانیه مشترک روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ایالات متحده شروعگر مباحثات دو کشور درباره ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات خواهد بود که در حال حاضر تقریباً 90 درصد از سلاح های هسته ای در دنیا را در اختیار دارند و این مسئله به تثبیت شرایط در عرصه بین المللی یاری می نماید و مقامات پاریس از چنین فرایند اوضاعی حمایت خواهد نمود.

گفتنی است که در انتها نشست سران پوتین و بایدن در ژنو، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در بیانیه ای مشترک تأیید کردند که در آینده نزدیک مذاکرات دوجانبه جامع و پرمحتوایی را درباره ثبات راهبردی شروع می نمایند و دو طرف کوشش خواهند کرد تا اساس کنترل تسلیحات در آینده و اقدامات برای کاهش خطرات مربوط به آن را معین نمایند.

رهبران دو کشور بعلاوه یادآور شدند که روسیه و آمریکا نشان داده اند که حتی در دوران تنش در روابط دوجانبه قادر هستند تا در تحقق اهداف مشترک در راستای تأمین قابل پیش بینی بودن در عرصه ثبات راهبردی و کاهش خطر از سر گیری مسابقه تسلیحاتی و تهدید بروز جنگ هسته ای به توافق برسند.

در این سند تأکید شده است که تصمیم اخیر مسکو و واشنگتن برای تمدید 5 ساله توافقنامه ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) گویای پایبندی هر دو طرف به لزوم کنترل تسلیحات هسته ای است و این موضوع بار دیگر در جریان مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا مورد تأیید نهاده شد.

نخستین دیدار رهبران روسیه و آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه در ژنو اجرا شده و حدود 3 ساعت و نیم بطول انجامید. جو بایدن مذاکرات خود با پوتین را خوب و مثبت ارزیابی نموده و ابراز امیدواری نمود که پایه و اساس محکمی برای ادامه روابط با روسیه بوجود آمده باشد.

ولادیمیر پوتین هم یادآور شد که مذاکراتش با همتای آمریکایی وی در مجموع مثبت بود و طرفین تمایل خود برای نزدیک کردن مواضع دو کشور را گفتند.

در این رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که نشست سران روسیه و آمریکا تقریباً مطابق با همان انتظار طرف روسی پیش رفت و اکنون روابط دو کشور به ادامه اقدامات طرفین بستگی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1835

به "استقبال فرانسه از توافق روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال فرانسه از توافق روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید