اروپا دو برابر سریع تر از بقیه کره زمین گرم می گردد (تور ارزان اروپا)

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این نرخ گرمایش بالاترین اندازه گرمایش در بین قاره های دنیا است و محققان اتحادیه اروپا که این آنالیز را انجام داده اند، در خصوص تبعات این تحول مانند شکل گیری امواج گرما، وقوع آتش سوزی های جنگلی و سایر رویدادهای شدید آب و هوایی هشدار داده اند.

اروپا دو برابر سریع تر از بقیه کره زمین گرم می گردد (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این ارقام از گزارش شرایط آب و هوا در اروپا به دست آمده که به وسیله سازمان دنیای هواشناسی (WMO) و با مشارکت سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا تهیه شده است. این گزارش نشان داد که دما در اروپا بین سال های 1991 تا 2021 به طور قابل توجهی افزایش یافته و به طور میانه حدود 0.5 درجه سانتی گراد (0.9 درجه فارنهایت) در هر دهه افزایش یافته است.

میانگین دنیای افزایش دما 0.2 درجه سانتیگراد (0.36 درجه فارنهایت) در هر دهه اعلام شده و لذا نرخ گرمایش در اروپا بیش از دو برابر میانگین دنیای است. نابسامانی های شدید آب و هوایی ناشی از گرمایش به طور مستقیم بر بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه در سال 2021 تأثیر گذاشته و صدها مورد تلفات و خسارت مالی به مقدار بیش از 50 میلیارد دلار را به بار آورده است.

پروفسور پتری تالاس، دبیر کل سازمان دنیای هواشناسی در این مورد گفت: اروپا تصویری زنده از یک دنیا در حال گرم شدن را به ما نشان داده و یادآوری می نماید که حتی جوامعی که به خوبی برای مقابله با این مشکل آماده شده اند از تأثیرات رویدادهای آب و هوایی شدید در امان نیستند. سال جاری، مانند سال 2021، بخش های وسیعی از اروپا تحت تأثیر موج های گرما و خشکسالی گسترده قرار گرفته که به آتش سوزی های جنگلی دامن زده است. در سال 2021، سیل های استثنایی در اروپا باعث مرگ و میر و ویرانی شد.

البته اتحادیه اروپا پیروز شد بین سال های 1990 تا 2020 انتشار گازهای گلخانه ای را تا 31 درصد کاهش دهد. بعلاوه اروپا در سیستم های هشدار اولیه برای محافظت از افراد در برابر بدترین نابسامانی های آب و هوایی پیشرو است. ولی تعیین نیست این تمهیدات و سیستم ها در برابر تحولات عمیق بعدی کارایی داشته باشند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2288

به "اروپا دو برابر سریع تر از بقیه کره زمین گرم می گردد (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا دو برابر سریع تر از بقیه کره زمین گرم می گردد (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید