اروپا با کوشش های آمریکا برای ایجاد توافق هسته ای جدید با ایران مخالفت کرد

به گزارش گردشیا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با انتقاد از کوشش های آمریکا برای توافق جدید با ایران، خواهان حفظ توافق هسته ای سال 2015 شد.

اروپا با کوشش های آمریکا برای ایجاد توافق هسته ای جدید با ایران مخالفت کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش اسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی گفت: توافق هسته ای ایران نباید به عنوان بخشی از هر اقدام آمریکا برای ایجاد توافق نامه امنیتی جدید با تهران قربانی گردد.

موگرینی اضافه نمود: توافق هسته ای سال 2015 یک پیمان چند ملیتی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده و آنچه موجود است باید حفظ گردد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد که اروپا از هر طرحی مکمل دیگری که به توافق هسته ای احترام بگذارد، استقبال می نماید زیرا ما همواره به دنبال حمایت از این توافق نامه بوده ایم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته گفت که واقعاً فرصت خوبی وجود دارد که می تواند به زودی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات کند تا در خصوص افزایش تنش ها بحث نمایند.

روحانی نیز در پاسخ به ترامپ خاطرنشان کرد، ایران تا قبل از لغو تحریم های آمریکا هیچ برنامه ای برای ملاقات و دیدار با ترامپ نخواهد داشت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که با توجه به اجلاس گروه هفت، آیا محتمل است که توافق جدیدی میان ایران و آمریکا صورت بگیرد، گفت که این موضوع تنها در صورت تغییر رفتار رهبران ایران رخ خواهد داد.

محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرنگران در کوالالامپور مالزی نیز گفت: واشنگتن هم اکنون درگیر تروریسم مالی علیه ایران است و اگر آمریکا خواستار مذاکره است باید ابتدا به توافق هسته ای سال 2015 احترام گذاشته و متعهد به اجرای آن گردد.

وزیر خارجه ایران اضافه نمود: آمریکا درگیر جنگ مالی علیه مردم ایران است و این امکان وجود ندارد که ما با آمریکا وارد مذاکره کنیم مگر اینکه آنها از تحمیل جنگ و دست داشتن در تروریسم مالی علیه مردم ایران دست بردارند.

ظریف تاکید نمود، بنابراین اگر آنها بخواهند دوباره به اتاق مذاکره برگردند، بلیطی وجود دارد که باید آنها خریداری نمایند و آن بلیط رعایت توافق نامه است.

وزیر خارجه ایران با توجه به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: ما تنها خواستار دیدار و گفت و گو با آمریکا نیستیم بلکه به دنبال دیداری موثر همراه با نتیجه هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 440

به "اروپا با کوشش های آمریکا برای ایجاد توافق هسته ای جدید با ایران مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا با کوشش های آمریکا برای ایجاد توافق هسته ای جدید با ایران مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید