اختیارات شوراها بی نهایت نیست

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/قم معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه نکته اصلی در شوراها این است که به وظایف خود اشراف داشته باشند، گفت: شوراهای شهر و روستا باید وظایف خود را بدانند و این گونه نیست که این شوراها اختیارات بی نهایت داشته باشند.

اختیارات شوراها بی نهایت نیست

دکتر محسن بهشتی، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری قم، در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: همایش تخصصی خوبی برای شوراهای شهر و روستاهای استان برگزار گردید تا با توجه به جایگاه شوراها و نقش ویژه ای که دارند با اشراف قانونی به وظایف خود بپردازند.

وی ادامه داد: در استانداری در حوزه معاونت عمرانی یک اداره کل روستایی و شوراها وجود دارد که بخش عمده ای از فعالیت شوراهای روستا با این اداره کل است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی، ارسال ابلاغیه هایی از سازمان ها، شهرداری ها و دهیاری ها به فرمانداری ها و دهیاری ها، فعالیت درزمینهٔ حسابرسی شهری و دهیاری ها از جمله فعالیت های اداره کل دفتر شهری امور شوراها است که اگر این دانش افزایی انجام گردد وظایف همگان معین می گردد.

وی با اشاره به اینکه نکته اصلی در شوراها این است که به وظایف خود اشراف داشته باشند، گفت: شوراهای شهر و روستا باید وظایف خود را بدانند و این گونه نیست که این شوراها اختیارات بی نهایت داشته باشند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری قم بیان نمود: امیدواریم که شوراها با کسب آشنایی دقیق نسبت به وظایفشان، مصوباتی داشته باشند که در کمیته انطباق کمتر با مشکل روبرو شوند.

وی بابیان اینکه در استان تعامل خوبی بین اعضای شورای شهر و شهرداری و استانداری وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در دوره نو فعالیت شوراها، شاهد نقش آفرینی خوبی در حوزه ارائه خدمات بودیم.

بهشتی اضافه کرد: نهادهای بالادستی چون شورای بخش و شورای شهرستان و شورای استانی در قم می توانند اثر بخشی فراوانی داشته باشند.

وی بیان نمود: امیدواریم با استفاده از تجاربی که شوراها در این 20 سال کسب نموده اند بتوانیم توفیقات خوبی برای شهر و روستاهای استان رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2083

به "اختیارات شوراها بی نهایت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختیارات شوراها بی نهایت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید