شروع واکسیناسیون شاغلان مراکز اقامتی در ایران

به گزارش گردشیا، رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران اقتضائات واکسیناسیون شاغلان در مراکز اقامتی کشور را تشریح کرد.

شروع واکسیناسیون شاغلان مراکز اقامتی در ایران

جمشید حمزه زاده به خبرنگاران گفت: فرآیند واکسیناسیون هتلداران و شاغلان در هتل ها آغاز شده است. تعداد محدودی از استان ها دو دُز واکسن کووید را زده اند و برای واکسیناسیون سراسری تمام مشاغل مرتبط با هتل و دیگر مراکز اقامتی، با معاونت وزارت بهداشت هماهنگی شده است، به محض این که لیست شاغلان در این بخش به این معاونت و دانشگاه های علوم پزشکی ارائه گردد، بلافاصله واکسیناسیون آغاز می گردد.

او اضافه کرد: تعدادی از استان ها لیست شاغلان در این بخش را به این جامعه فرستاده اند و امیدواریم تا روز شنبه سایر استان ها هم اسامی را ارسال نمایند تا تزریق واکسن سریع به خاتمه برسد. دو فرم اکسل در اختیار تشکل های استانی قرار گرفته است که باید مشخصات شاغلان را وارد نمایند. یک نسخه از این فرم را می توانند به دانشگاه علوم پزشکی شهر خود تحویل دهند، با آن ها هماهنگی شده و در جریان واکسیناسیون مشاغل مربوط به این بخش هستند.

او تاکید نمود: آغاز واکسیناسیون به سرعت عمل تشکل های استانی ارتباط دارد.

حمزه زاده گفت: به سایر کارکنان مراکز اقامتی اطلاع داده شده که واکسیناسیون آن ها هم همزمان با هتل ها انجام گردد. آن ها هم بر اساس فرمتی که مشخص شده است می توانند اسامی شاغلان مراکز اقامتی را ارائه دهند تا واکسیناسیون تمام کارکنان مراکز اقامتی کشور در اولویت انجام گردد.

او تایید کرد که بومگردی ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان ها و سایر شاغلان در مراکز اقامتی رسمی می توانند در این مرحله و با اولویت واکسینه شوند.

رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران با اشاره به پیگیری های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلب موافقت وزارت بهداشت با واکسیناسیون کارکنان هتل ها و اقامتگاه های رسمی در اولویت، یادآور شد: ما از چندماه قبل، از دفتر دکتر رییسی معاون وزارت بهداشت هم پیگیر واکسیناسیون در اولویت بودیم و مکاتباتی هم اجرا شده بود.

کارکنان هتل ها و هتلداران در دسته بندی نو وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا جزو مشاغل در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته اند. سخنگوی ستاد ملی کرونا هفته گذشته این خبر را بیان کرد. هرچند، معاون گردشگری تاکید نمود همه مشاغل گردشگری در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته اند و این اولویت به هتلداران محدود نشده است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1913

به "شروع واکسیناسیون شاغلان مراکز اقامتی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون شاغلان مراکز اقامتی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید