کنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش گردشیا، حدود دو ماه پیش کپسول سرنشین دار دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و ناسا بالاخره پیروز شد پس از سال 2011 میلادی، دو تن از فضانوردان خود را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند. حال فضانوردان این ماموریت قرار است پنج روز آینده در ایستگاه فضایی بین المللی یک کنفرانس خبری داشته باشند.

کنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی

در این ماموریت که دمو-2(Demo-2) نام داشت، داگلاس جی. هارلی(Douglas G. Hurley) و روبرت ال. بهنکن(Robert L. Behnken) به فضا اعزام شدند.

آخرین باری که فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای آمریکایی به فضا رفتند در آخرین ماموریت شاتل در سال 2011 بود و از آن سال تا به امروز توسط فضاپیمای روسی سایوز به فضا می رفتند. حال به گفته ناسا برای نخستین بار از زمان آخرین ماموریت شاتل فضایی در سال 2011، فضانوردان مجددا با پرتاب یک موشک و فضاپیمای آمریکایی از خاک آمریکا به فضا رفتند. در این ماموریت، کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس سوار بر موشک فالکون9 از پایگاه پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به ایستگاه فضایی رفت.

اکنون قرار است این دو فضانورد در تاریخ 31 ژوئیه سال 2020 ساعت 10:45 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (19:15 دقیقه به وقت تهران روز جمعه 10 مرداد) از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) یک کنفرانس خبری برگزار کنند که این کنفرانس خبری از تلویزیون ناسا پخش خواهد شد. بنابر گزارش ها فضانوردان در تاریخ 1 اوت از ایستگاه فضایی بین المللی خارج خواهند شد و ناسا برنامه دارد که کپسول دراگون در تاریخ 2 اوت سال جاری در اقیانوس اطلس فرود آید.

هم اکنون پنج فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی استقرار دارند و کارهای تحقیقاتی ارزشمندی برای بشریت انجام می دهند. این فضانوردان، کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا، آناتولی ایوانیشین(Anatoly Ivanishin) و ایوان واگنر(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه هستند که چندی پیش باب بهنکن(Bob Behnken) و داگلاس هارلی(Douglas Hurley) فضانوردان ناسا هم به جمع آنها اضافه شدند و تعداد آن ها به پنج نفر رسید.

البته فضانورد ناسا کریس کسیدی (Chris Cassidy) همراه با دو فضانورد روس به نام های آناتولی ایوانیشین (Anatoli Ivanishin) و ایوان وگنر (Ivan Vagner) همچنان در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند ماند و بنابر برنامه ریزی ها این سه نفر در ماه اکتبر به زمین باز خواهند گشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1256

به "کنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید