کاوشگر تیان ون-1 چین عکس هایی تماشایی از هلال سرخ مریخ فرستاد

به گزارش گردشیا، فضاپیمای تیان ون-1 چین که در مدار مریخ قرار گرفته است، عکس هایی تماشایی از مریخ فرستاده که این سیاره را به صورت یک هلال سرخ در اعماق فضا نشان می دهد.

کاوشگر تیان ون-1 چین عکس هایی تماشایی از هلال سرخ مریخ فرستاد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عکس های تیان ون-1 به طور جداگانه از نیمکره شمالی و جنوبی مریخ با دوربین وضوح متوسط کاوشگر که نخستین مأموریت میان سیاره ای چین است گرفته شده اند.

نتیجه این کوشش، دو عکس باشکوه است که نیمکره شرقی مریخ را در حالی که با نور خورشید روشن شده است، نشان می دهد و بعضی عوارض سطحی و لبه کم نور جو مریخ هم در آن تعیین است. این عکس ها در فاصله حدود 11 هزار کیلومتری از مریخ ثبت شده است.

  • نخستین تصاویر کاوشگر تیان ون-1 چین از مریخ

تصویر نیمکره جنوبی مریخ که بخش پایینی مریخ در آن روشن دیده می شود، در تاریخ 16 مارس (26 اسفند) گرفته شده، در حالی که عکس نیمکره شمالی توسط همین دوربین در تاریخ 18 مارس (28 اسفند) ثبت شده است.

کاوشگر تیان ون-1 در حال حاضر در مدار قطبی به دور مریخ می شود که به گفته سازمان ملی فضایی چین (CNSA) فاصله آن نسبت به سطح از 280 کیلومتر تا 59 هزار کیلومتر تغییر می نماید. ایند مدار به فضاپیما امکان می دهد تا از مکان اصلی درنظر گرفته شده برای فرود مریخ نورد بگذرد.

با این گذرها دوربین وضوح بالای کاوشگر تیان ون-1 چین تصاویر دقیق و دارای جزئیات از محل فرود جمع آوری می نماید تا مریخ نورد برای فرود در ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد) آماده باشد.

تیان ون-1 درست یک روز پس از کاوشگر امید امارات متحده عربی و یک هفته زودتر از مریخ نورد پشتکار، در 10 فوریه (22 بهمن) وارد مریخ شد.

  • بالگرد نبوغ برای پرواز در مریخ آماده می شود

عکس کاور: هلال سرخ مریخ که توسط کاوشگر تیان ون-1 چین از نیمکره شمالی ثبت شده است.

Credit: CNSA

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1708

به "کاوشگر تیان ون-1 چین عکس هایی تماشایی از هلال سرخ مریخ فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر تیان ون-1 چین عکس هایی تماشایی از هلال سرخ مریخ فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید