کاهش آسیب های اجتماعی؛ یکی از دغدغه های جدی دولت

به گزارش گردشیا، خبرگزاری خبرنگاران- رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، تقویت اعتماد عمومی را مهم ترین موضوع کشور خواند و گفت: در این بستر مدیران کل اجتماعی و فرهنگی استانداری ها بایستی با رصد دقیق موضوعات و پیش بینی دقیق از مسائل، اجازه ندهند تاب آوری اجتماعی در کشور تضعیف گردد.

کاهش آسیب های اجتماعی؛ یکی از دغدغه های جدی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در نشست ویدئوکنفرانس با مدیران کل اجتماعی و فرهنگی استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه رصد دقیق مسائل اجتماعی و فرهنگی در استان با توجه به مجموعه شرایط مالی و سیاسی کشور، امری ضروری و اساسی است؛ گفت: مدیران کل اجتماعی و فرهنگی استانداری های سراسر کشور بایستی با نگاهی جامع و دقیق به مسائل استان، هر گونه رخداد و اتفاق مهم در حوزه اجتماعی استان را شناسایی و نسبت به برطرف فوری آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه کوشش داریم به صورت منظم و هفتگی نشست آنلاین با مدیران کل اجتماعی استانداری های سراسر کشور را داشته باشیم؛ گفت: نیازمند مفاهمه، گفت و گو و تعامل نزدیک تر در پیشبرد مسائل اجتماعی استان ها هستیم.

وی در این خصوص گفت: این نشست ها به صورت مساله محور تداوم خواهد یافت و کوشش داریم جمیع نظرات و دیدگاه های کارشناسی همکاران استانی را در حوزه مسائل اجتماعی داشته باشیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست گفت: از اهداف دیگر نشست های منظم هفتگی، شنیدن صدای کارشناسی دوستان در استان های مختلف کشور است که انتظار داریم همکاران استانی با ورود میدانی و کارشناسی به موضوعات، مجموعه وزارت کشور را در کمک به حل و مدیریت مسائل اجتماعی کشور کمک رسانند.

رستم وندی اعلام کرد: یکی از دغدغه های جدی دولت، کاهش آسیب های اجتماعی است و در این خصوص موضوع کار با استانداری های سراسر کشور است.

وی اضافه نمود: آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق، معضل بزرگ اجتماعی کشور هستند که در این راستا با هم نظری و جلب دیدگاه های کارشناسی، بایستی نسبت به مدیریت پیروز تر این آسیب ها به خصوص در شرایط کنونی کشور اهتمامی جدی داشته باشیم.

معاون وزیر کشور یادآور شد: البته باید مسائل اجتماعی را در این نشست ها کلی تر و جامع تر ببینیم و سعی کنیم با ابتکارات و خلاقیت های نو در حوزه تقویت سرمایه های اجتماعی کشور گام برداریم.

رستم وندی با بیان تحلیلی از شرایط سیاسی و مالی کشور، شرایط معیشتی و نظام ظالمانه تحریم ها و کوشش دشمنان ملت برای افزایش تهدیدات، تأکید کرد: در چنین شرایطی، بایستی با نهایت هوشمندی و دقت عمل کرد.

رستم وندی با اظهار این امر که امروز مهم ترین موضوع کشور، تقویت همبستگی و اعتماد عمومی است و وزارت کشور به عنوان نهاد حاکمیتی و فرابخشی نقشی کلیدی در این بستر دارد؛ توضیح داد: انتظار از مدیران کل اجتماعی و فرهنگی در استانداری های سراسر کشور، نگاهی جامع به مسائل اجتماعی است و اینکه با پیش بینی و رصد دقیق مسائل، مدیریت کار را در دست داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2015

به "کاهش آسیب های اجتماعی؛ یکی از دغدغه های جدی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آسیب های اجتماعی؛ یکی از دغدغه های جدی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید