چگونه برترین استایل با کت چرم مردانه را با توجه سن انتخاب کنید؟

به گزارش گردشیا، وقتی صحبت از استایل مردانه می گردد، اغلب تیپ های متنوعی به نظرمان نمی آید. در حالیکه می توان تنها با یک کت، تعداد زیادی استایل متناسب با سنتان طراحی کنید. در واقع به عنوان یک مرد بالای 30 سال، مهم است که بدانید چه لباس هایی باعث می شوند که خوب به نظر برسید و چه لباس هایی نه. از این گذشته، هیچ مردی نمی خواهد طوری به نظر برسد که انگار کت چرم خود را از کمد لباس پسر نوجوانش برداشته است. در این مقاله، نحوه استایل با کت چرم مردانه را برای مردان 30، 40، 50 و 60 ساله آموزش می دهیم. بعلاوه ایده های عالی برای تیپ مردانه را برای داشتن برترین ظاهر به شما نشان می دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه برترین استایل با کت چرم مردانه را با توجه سن انتخاب کنید؟

3 قانون مهم برای استایل مردانه با کت چرم

هر مردی از سن 18 تا 80 سال می تواند یک کت چرمی بپوشد. از صدها سال پیش مردان لباس چرم می پوشیدند. تا زمانی که با توجه به سن، سلیقه و تیپ بدنی خود تیپ می زنید، علتی وجود ندارد که از پوشیدن کت چرم غافل شوید!

چند قانون مهم وجود دارد که باید هنگام پوشیدن کت چرم رعایت کنید. به خصوص اگر مردی هستید که تمایل دارید کمی جوان تر از سن و سال خود به نظر برسید. این قوانین پیچیده و سخت نیستند. قبل از اینکه بخواهید با توجه به گروه سنی تان برترین کت چرم مردانه را انتخاب کنید، این نکات می توانند به عنوان چند توصیه محبت آمیز به شما در خریدتان یاری نمایند.

1. کت چرم باید فیت بدنتان باشد

این مسئله واضح به نظر می رسد، درست است؟ اما نه لزوما! روزانه مردان زیادی را می بینیم که در نهایت تعجب کت های چرمی بر تن دارند که یا آستین هایشان خیلی بلند است یا اورسایز هستند. مهم است که کت چرم فیت بدن تان باشد و اصطلاحا بر تن بنشیند.

تناسب اندام در هر سنی مهم است، اما زمانی که شما کمی مسن تر هستید و سعی می کنید شیک به نظر برسید. بسیار مهم است که هر لباسی را که می پوشید، از جمله کت های چرمی، کاملا متناسب با اندام شما باشند. پس شما باید کتی را انتخاب کنید که با تیپ بدنی و قد شما متناسب باشد. این بدان معناست که آستین ها باید طول مناسبی داشته باشند، عرض شانه ها نباید خیلی پهن تر یا خیلی بایکتر از سر شانه ها باشند. زیپ کت باید بتواند به راحتی و بدون پایین کشیدن وسط زیپ، بالا بیاید.

شاید تعجب کنید که در یک لحظه باید به همه این نکات توجه کنید. با این حال بهتر است بدانید که اگر زمان و کوشش خود را برای یافتن یک کت مناسب برای خود صرف نکنید، یکی از موارد ناخوشایند زیر رخ خواهد داد:

  • پوشیدن کتی که متناسب با ساختار بدن شما نیست، باعث مسخره به نظر رسیدن شما می گردد.
  • احتمالا هرگز کت خود را نخواهید پوشید. زیرا در آن راحت نخواهید بود.

برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم هنگام خرید آنلاین کت چرم مردانه، تمام میزان های مندرج در توضیحات محصول را با سایز خود چک کنید. تا بدین صورت درصد خطا و احتمال خرید اشتباه را کاهش دهید.

2. کت چرم باید با تیپ بدن تان تناسب داشته باشد

تصادفی نیست که بسیاری از مردان فکر می نمایند کت های چرمی فقط مناسب مردان جوان هستند. بیایید رک و واضح تر بگوییم. درواقع در اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی، در نقطه اوج زندگی خود هستید. شما برترین اندامی را دارید که تا به حال داشته اید و احتمالا خواهید داشت! در این شرایط اغلب می توانید با پوشیدن هر نوع لباسی باز هم زیبا و شیک به نظر برسید.

با افزایش سن و رسیدن به دهه های 30، 40 و 50 سالگی، طبیعی است که دچار اضافه وزن شوید مخصوصا در ناحیه میانی و شکم خود. در این دوران، احتمالاً فعالیت بدنی کافی ندارید و سرتان با کار، حسابی شلوغ است، ازدواج نموده اید و با همسرتان راحت هستید، و چند بچه هم دارید، به این معنی که مثل گذشته وقت چندانی برای ورزش و باشگاه رفتن نخواهید داشت! هیچ کس شما را به خاطر این سیر طبیعی زندگی قضاوت نمی نماید، بیشتر آقایان این مراحل زندگی را پشت سر خواهند گذاشت.

واقعیت این است که بسیاری از مدل های کت چرم برای اندام های باریک مناسب هستند. بنابراین بسیار مهم است که چه مدل کت چرمی برای شما مناسب است و از چه مدل هایی باید اجتناب کنید. در این مورد واقع بین باشید.

در ادامه به جزئیات بیشتری در این مورد خواهیم پرداخت، اما به طور کلی:

  • کت چرم بایکر یا کت دوچرخه سواری برای مردان با کمر باریک مناسب است.
  • کت چرم بامبر برای مردان میانسال که دچار اضافه وزن در ناحیه شکم هستند، مناسب تر است.
  • کت چرم باکسر مناسب مردان درشت هیکل است.

3. کت های چرم، یک کت غیر رسمی هستند

به طور کلی، کت چرم یک لباس کژوال و غیررسمی است. البته بعضی از مدل های کت چرم رسمی تر از سایر مدل ها به نظر می رسند.

امروزه، واژه رسمی می تواند معنای مختلفی داشته باشد، بنابراین موقعیت های رسمی وجود دارند که احتمالا می توانید در آن ها با یک کت چرم حاضر شوید. اما آنالیز اینکه چه کتی چرمی برای چه موقعیتی مناسب هست یا نیست. کمی گیج نماینده و حساس است. بنابراین بهتر است در ادامه یک راهنمای ساده به شما ارائه دهیم:

  • استایل اسمارت کژوال: بله، در این نوع استایل که چیزی بین یک استایل رسمی مانند کت و شلوار مردانه و یک استایل راحتی مثل لباس ورزشی است، می توانید یک کت چرم مردانه بپوشید.
  • استایل بیزینس کژوال: بله، می توانید یک کت چرم را در استایل کژوال کاری بر تن کنید. استایل بیزنیس کژوال برای محیط های کاری محبت آمیز مناسب هستند.
  • استایل بیزینس رسمی: اگر در یک محیط کاری کاملا رسمی شاغل هستید، شما می توانید در مسیر رفت وآمد یک کت چرمی بر تن کنید. اما به یاد داشته باشید که باید آن را در محل کارتان از تن خارج کنید.
  • کراوات: نه. لطفا کراوات مشکی یا کراوات سفید را هرگز با هیچ نوع کت چرمی امتحان نکنید!

به طور خلاصه می توان گفت که کت چرم با رنگ روشن و بافت درشت تر، بیشتر مناسب موقعیت های غیر رسمی و کژوال هستند. پیشنهاد ما به شما برای داشتن کت چرم رسمی، یک کت چرمی مشکی و با بافت صاف و بدون هیچ گونه طرح و برش اضافی است.

استایل با کت چرم مردانه برای مردان 30 ساله

وقتی در حال گذراندن 30 سالگی خود هستید، دانستن نحوه لباس پوشیدن ممکن است کمی سخت به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که شما دیگر 25 ساله نیستید، بنابراین استایل و مد مرتبط با مردانی که در اوایل جوانی خود هستند، برای شما کارساز نخواهد بود. با این حال شما همچنان مردی جوان محسوب می شوید. این مرز باریک، می تواند انتخاب لباس مناسب برای سن شما را سخت کند. به خصوص وقتی صحبت از تیپ با کت چرم مردانه باشد.

پس یک مرد 30 ساله برای داشتن یک تیپ شیک چه کاری باید انجام دهد؟ شما در سنین میانی عمر قرار دارید، پس در پی کت هایی باشید که مناسب این سن هستند! 20 سالگی برای مردان به معنای لباس های باریک و طرح های مد روز است. در حالی که مردان 40 ساله بیشتر طرح های کلاسیک و ساده تر را انتخاب می نمایند.

پیشنهاد ما انتخاب دو کت چرمی است که در بخش کت چرم مناسب برای مردان 40 ساله (بخش بعدی) توصیه کردیم. این مدل ها را آنالیز کنید. برای اینکه لباس ها به جوان تر به نظر رسیدن شما یاری نمایند، یک سیلوئت و تناسب باریک تر را انتخاب کنید. به هرحال، احتمال اینکه هنوز در شرایط خوبی هستید، وجود دارد.

کت چرم مناسب برای مردان 40 ساله

مردان 40 ساله احتمالا بهتر درک می نمایند که تناسب سن وسال با استایلشان چه معنی دارد. بالاخره یک مرد 40 ساله پیر نیست، اما دیگر جوان هم نیست. به این ترتیب، بسیاری از مردان در این سن در دام تیپ هایی می افتند که سن آن ها را کمتر یا بیشتر از سن واقعی شان نشان می دهد.

به این ترتیب، یک مرد 40 ساله هنگامی که در پی خرید یک کت چرم مردانه شیک است. باید چند نکته را در نظر بگیرد:

  • از یک کت چرم چه می خواهد؟ آن را برای چه موقعیت و استایلی خریداری می نماید؟
  • آیا هنگام خرید کت چرمی، نکته ای وجود دارد که باید از آن اجتناب کند؟
  • آیا به طورکلی تیپ بدنی او مناسب یک کت چرم است؟

نکته امیدوارنماینده این است که یک مرد در 40 سالگی همچنان می تواند لباس هایی بپوشد که او را جوان تر از سن واقعی اش نشان می دهند. البته تا زمانی که بداند در حال چه کاری است! به عنوان مثال کت چرم بایکر خیلی تنگ ممکن است راه مناسبی برای جوانتر به نظر رسیدن در سن 40 سالگی نباشند، مگر اینکه یک جوان 20 ساله با کمر باریک باشید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به دو سبک کت چرمی بیندازیم که به هر مرد 40 ساله ای توصیه می کنیم.

1. کت چرمMoto Jacket (Moto Racer)

مدل کت چرم Moto یا کت چرم موتو، در طراحی بسیار مینیمال و در عین حال شیک است. همین نکته این مدل کت چرم را یک گزینه عالی برای مردان میانسال می نماید.

این کت از نظر طراحی متقارن است. هیچ یقه یا برگردان حجیمی ندارد و محبوب موتورسواران است. کت چرم موتو که از انواع کت چرم موتورسواری است معمولا از چرم مشکی صاف و بدون جزئیاتی مانند گلدوزی، طرح یا جیب های اضافی طراحی و دوخته می شوند. به همین علت، کت چرم موتورسواری برای مردی که می خواهد خود را با میانسالی سازگار کند، بدون اینکه جوانی و شیک بودن خود را کنار بگذارد، بسیار مناسب هستند.

اگر در دهه 40 زندگی خود هستید، ما به شدت سرمایه گذاری روی یک کت چرم موتورسواری را توصیه می کنیم. زیرا تقریباً می توانید آن را با هر لباس یا اکسسوری از شلوار جین تیره گرفته تا شلوار کتان پولو و شلوار کتان چینو و حتی پیراهن یقه دکمه دار ست کنید و بپوشید. این کت واقعاً همه کاره، تاثیرگذار و در یک کلام شیک است.

فقط هنگام خرید کت چرم موتورسواری مردانه به تناسب آن توجه کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این کت ها زمانی در برترین حالت ممکن به نظر می رسند که بر تن شما فیت باشند.

2. کت چرم مردانه Mens Leather Biker Jacket (Or Double Rider)

یک کت چرم بایکر مردانه همچون کت چرم Moto Racer، برای مردانی که می خواهند در عین جوان به نظر رسیدن، بلوغ و سن خود را نیز به رخ بکشند، یک گزینه مدرن است.

مطمئناً، بسیاری از مدل های کت چرم دوچرخه سواری برای مردان بالای 30 سال مناسب نیستند. بهتر است به عنوان یک مرد بالغ از هر لباس یا کتی با جزئیات مد روز مانند دکمه های بیش از حد اجتناب کنید. با این حال، اگر با دقت کت چرم Biker خود را انتخاب کنید، می تواند برای یک مرد میانسال عالی به نظر برسد. نکته کلیدی این است که به جزئیات دقت کنید و در انتخاب سبک کت خود حساب شده عمل کنید. برای مثال، بسیاری از کت های چرم بایکر دارای جزئیات سبک راک اندرول مانند گل میخ، دکمه و زنجیر هستند. آیا این چیزی است که شما به عنوان یک مرد بالغ در پی آن هستید؟ قطعا نه! صادقانه می گوییم، اگر یک خواننده سبک راک اندرول هستید، این مدل ها مناسب شماست. در غیر اینصورت، هیچ مردی نباید حتی به فکر پوشیدن این سبک از کت چرم بایکر مردانه باشد.

در مقابل این مورد، مردان 40 ساله باید در پی کت های دوچرخه سواری باشند که هم براق و خوش پوش باشند و هم از چرم باکیفیت دوخته شده باشند.

اگر در پی استایل با کت چرم کوتاه مردانه هستید، پیشنهاد می کنیم یک کت بایکر با مشخصات زیر را انتخاب کنید:

  • یقه های برگردان کوچک
  • تعداد کم گل میخ یا بدون آن
  • بدون تکه تکه یا دوخت رنگی
  • بدون زنجیر و دکمه اضافی

استایل با کت چرم مردانه برای مردان 50 ساله

بسیاری از مردم 50 سالگی را سنی می دانند که یک مرد می تواند نشان دهد که واقعاً چه کسی است و به ثبات لازم در زندگی خود رسیده است.

اگر یک مرد 50 ساله هستید، زمان آن رسیده است که کت و شلوارهای خسته نماینده و شلوار جین های راسته را کنار بگذارید و برای رسیدن به یک استایل مجذوب کننده، آغاز به امتحان لباس های شیک و متناسب با سن خود کنید. یک کت چرم مردانه راهی عالی و آسان برای نشان دادن شیک پوشی شما است بدون آنکه احتیاج باشد، کوشش زیادی برای آن بکنید.

دو مدل کت چرم وجود دارد که برای مردان 50 ساله توصیه می کنیم:

  1. کت چرم بامبر
  2. کت چرم مدل Field

هر دوی این سبک ها کلاسیک و در عین حال شیک هستند و بدون اینکه شما را بیش از حد پیرو مد روز یا اصطلاحا جلف نشان دهند، جلوه ای عالی به استایل شما می بخشند.

1. کت چرم مردانه مدل Suede Bomber

کت چرم مدل Bomber یک سبک جاودانه است که از دهه ها قبل وجود داشته است. این مدل در ابتدا برای خلبانان در جنگ دنیای دوم طراحی شده بود (از این رو نام آن بامبر است) و از آن موقع تا کنون بر محبوبیت آن طی زمان افزوده شده است.

اگر این بخش را می خوانید، احتمالا یک مرد 50 ساله هستید، پس ما پیشنهاد می کنیم که همواره یک کت چرم بامبر در کمد لباستان داشته باشید. این مدل کت چرم مردانه سطحی از مجذوب کنندهیت و ظرافت را به استایل شما اضافه می نماید که انواع کت های دیگر نمی توانند.

وقتی نوبت به انتخاب رنگ مناسب می رسد، واقعاً هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. با این حال، توصیه می کنیم از هر کتی که خیلی روشن یا پر زرق وبرق است، حتما اجتناب کنید. رنگ های ملایم تری مانند قهوه ای، سرمه ای، مشکی یا خاکستری را امتحان کنید.

در خصوص تناسب، مهم است که کت چرم بامبر شما راحت باشد، نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ. باید فضای کافی برای پوشیدن یک پلیور در زیر آن داشته باشد، بدون اینکه احساس تنگی یا ناراحتی کنید.

بسته به مدل کت چرم بامبری که انتخاب کردید، ممکن است متوجه شوید که پایه ژاکت دارای یک کمربند کشی منعطف است. برای مردانی که شکم بزرگتری دارند، این مدل کت چرم می تواند گزینه ای عالی برای یاری به لاغرتر به نظر رسیدنشان باشد.

2. کت چرم مدل Field

کت چرم فیلد یکی دیگر از مدل های کت چرم کلاسیک است که از سال ها قبل رایج بوده است.

شاید به نظر برسد که کت چرم مدل Field مانند گذشته محبوب نیست، اما بهتر است بدانید که هنوز هم برای مردان 50 ساله ای که در پی یک کت چرمی شیک هستند تا آن ها را از سایر مردان خارج از خانه متمایز کند، گزینه ای عالی است.

همانطور که از نام این مدل کت چرمی بر می آید، کت فیلد برای صحرا و فضای باز طراحی شده اند. شما می توانید کت چرم Field را با یک جفت چکمه ولینگتون ست کنید. این یک استایل ایده آل برای پیاده روی در یک روز پاییزی در حومه شهر است. در نتیجه یک کت چرم فیلد با کمربند کشی در قسمت کمر آن، پیشنهاد ما برای 50 سالگی شما است.

کت چرم مناسب برای مردان بالای 60 سال

معمولا مردان در سنین 60 سالگی و بالاتر از آن، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. به هر حال، بیشتر مردان در دهه 60 زندگی خود آغاز به تجربه چندین نشانه از پیری مانند چین و چروک، موهای خاکستری و سفید و… می نمایند. اگر مردی در آستانه یا میانه 60 سالگی هستید، نباید بابت اینکه مانند گذشته جوان و سریع نیستید، نگران شوید. شما همچنان می توانید با یک تیپ مردانه درست، عالی به نظر برسید. حتی می توان گفت مردان 60 ساله معمولا از خوش پوش ترین مردان دنیا هستند!

واقعیت این است که بسیاری از مردان بالای 60 سال تسلیم گذر عمر می شوند و در انتخاب استایل مناسب خود دقت کافی نمی نمایند. در حالی که می توانند با کمی دقت نظر و حس سرزندگی، از پوشیدن لباس هایی مانند پدربزرگ ها صرف نظر نمایند و استایل شخصی خود را بیابند. برای هر 60 ساله شیک پوشی، این یک مزیت بزرگ است. اگر تصمیم دارید در دهه 60 زندگی خود استایل خوبی داشته باشید و خوب لباس بپوشید، این احتمال وجود دارد که از 95 درصد مردان هم سن خود بهتر به نظر برسید. دانستن اینکه کدام کت چرم مردانه در 60 سالگی به شما می آید، بخش بزرگی از این تصمیم بزرگ است.

در ادامه برای مردان 60 ساله و بالاتر، دو نوع کت چرم مردانه شیک را پیشنهاد می کنیم:

1. کت چرم بلند Leather Car Coats

مدل کت چرم Leather Car Coats چیزی بین کت چرم کوتاه و کت چرم بلند است. طول این مدل کت چرم دقیقاً تا زیر باسن است تا بتوانند گرمای بیشتری نسبت به یک کت معمولی که اغلب تا روی کمر است، داشته باشد و در عین حال طول آن مانند یک کت بلند تا روی زانوهای شما نباشد.

به طور کلی، طراحی یک کت چرم مدل Car بسیار ساده است. آن ها معمولاً دکمه دار و دارای جیب هستند. بنابراین انواع زیپ و زیپ های فلزی در قسمت بیرونی این کت دیده نمی شوند.

به عنوان یک مرد 60 ساله با انتخاب یک کت چرم نیمه بلند، شما علاوه بر پذیرش سن خود، از برچسب تیپ پیرمردی هم در امان خواهید بود. مدل کت Car نشان دهنده تجربه و جایگاه یک مرد مسن است.

پیشنهاد می کنیم در انتخاب رنگ کمی احتیاط کنید. رنگ های مشکی یا قهوه ای تیره، دو رنگ مجذوب کننده و همواره مد که مناسب انواع استایل ها و موقعیت های مختلف هستند. با توجه به نکات گفته شده، حتما از تناسب و فیت بودن کت بر تن خود مطمئن شوید.

2. کت چرم بلیزر Leather Blazer (Or Cattleman Jacket)

کت بلیزر چرم احتمالا بحث برانگیزترین مدل کت چرم در این فهرست است. از این گذشته، مردان زیادی وقتی به یک کت بلیزر نگاه می نمایند، فکر می نمایند این همان کتی است که یک مرد شیک باید بپوشد.

اگر یک مرد مسن 60 ساله هستید، می توانید با پوشیدن یک کت چرم کتلمن بسیار شیک به نظر برسید. این مدل کت ها طراحی مینیمال و ظاهری متناسب دارند و با طیف وسیعی از انواع لباس ها از کژوال تا نیمه رسمی ست می شوند.

نکته جالب در خصوص انواع کت بلیزر کتلمن این است که در طیف گسترده ای از رنگ ها و مدل ها عرضه می شوند. به عنوان مثال، می توانید به سراغ یک کت چرم مشکی کلاسیک یا کتی غیرمعمول تر مانند برنزه یا سبز رنگ بروید. از طرف دیگر، اگر می خواهید که ریسک چندانی نکنید، همواره می توانید ست کت چرم قهوه ای مردانه را انتخاب کنید. زیرا رنگ قهوه ای، یک کت چرم را همه کاره و ایده آل می نماید.

تناسب صحیح یک کت بلیزر چرمی مانند هر کت بلیزر دیگری است بدین معنی که نباید بیش از حد گشاد یا تنگ باشد مخصوصا در ناحیه سرشانه یا سینه کت. توجه کنید که قد آستین ها باید درست بالای مچ دستانتان قرار بگیرند.

اگر بخواهیم به طور سرراست، یک تیپ کت چرم مردانه شیک با کت چرم بلیزر به شما به عنوان یک مرد 60 ساله پیشنهاد کنیم، ترکیب آن با یک پیراهن، شلوار جین و یک جفت بوت چرم مردانه ساده است. تضمین می کنیم که با این استایل ظاهری فوق العاده مجذوب کننده و بالغ خواهید داشت که شما را از دیگران متمایز خواهد نمود.

نکته مهم: بیشتر خیاطان ابزار کار با چرم را ندارند. این بدان معناست که انجام تغییرات سخت است و می تواند بسیار گران باشد یا حتی به کت چرم شما آسیب های جبران ناپذیر بزند. به همین علت مهم است که کت چرم شما حتما فیت و متناسب با فرم اندامتان باشد.

سخن پایانی

برای داشتن برترین تیپ با کت چرم مردانه باید به سن و سال خود توجه کنید. زیرا بعد از 30 سالگی علاوه بر حفظ مجذوب کنندهیت و شیک پوشی باید وقار خود را هم نشان دهید. امیدواریم با مطالعه این مقاله که یک راهنمای کامل استایل با کت چرم مردانه در ایران برای مردان بالای 30 سال است، بتوانید راحت تر تیپ مناسب خود را با کت چرم انتخاب و اجرا کنید.

منبع: realmenrealstyle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2429

به "چگونه برترین استایل با کت چرم مردانه را با توجه سن انتخاب کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین استایل با کت چرم مردانه را با توجه سن انتخاب کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید