پنج کشته و دو مفقودی در سیلاب کشور

به گزارش گردشیا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ پنج نفر در سیلاب اخیر اطلاع داد.

پنج کشته و دو مفقودی در سیلاب کشور

مرتضی سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: از روز شنبه بیستم بهمن ماه تا بامداد امروز، چهارشنبه، 22 استان از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد درگیر سیلاب و برف و کولاک بودند که در پی آن تا کنون یک نفر در استان خوزستان، سه نفر در استان خراسان جنوبی و یک نفر در استان سیستان و بلوچستان به علت گرفتار شدن در راستا سیلاب جان خود را از دست دادند. همچنین یک نفر در استان هرمزگان و یک نفر نیز در استان فارس مفقود شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون به حدود 13 هزار نفر در 203 شهر، روستا و محور کوهستانی، امدادرسانی شده است، گفت: در پی وقوع سیلاب و کولاک بیش از 1200 نفر از نیروهای امداد و نجات هلال احمر در قالب 315 تیم به منظور امدادرسانی در استان های درگیر مستقر شدند.

وی اضافه کرد: در امدادرسانی های اجرا شده 110 نفر به مناطق امن منتقل شدند، بیش از 2000 نفر در پایگاه های امداد و نجات، مدارس، مساجد و… به صورت اضطراری اسکان داده شدند. همچنین 859 خودرو از راستا برف و 57 دستگاه خودرو از راستا سیلاب رهاسازی شدند و تخلیه آب هم از 202 واحد مسکونی انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 212

به "پنج کشته و دو مفقودی در سیلاب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کشته و دو مفقودی در سیلاب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید