پلیس یونان یک تبعه آلمان را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: پلیس یونان خاطرنشان کرد، یک تبعه آلمانی 72 ساله را به اتهام جاسوسی برای ترکیه دستگیر نموده است.

پلیس یونان یک تبعه آلمان را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ یک تبعه آلمانی که از سوی پلیس یونان به اتهام جاسوسی برای ترکیه دستگیر شده است در اعترافات خود گفته است که از سربازخانه ها و سایر مراکز نظامی یونان در جزیره چیوس برای 5 تبعه ترکیه عکس برداری نموده و این افراد به ازای هر مجموعه عکس به وی 1500 یورو پرداخت نموده اند.

یک مقام آگاه پلیس یونان که خواست نامش فاش نشود در این باره تاکید نمود: پلیس یونان بر این باور است که اتباع ترکیه برای سازمان های مخفی این کشور فعالیت می نموده اند. تحقیقات در مورد این مساله هنوز ادامه دارد.

پلیس یونان اضافه نمود: این تبعه آلمانی حداقل در 4 سال اخیر در جزیره ای در نزدیکی سواحل ترکیه و یونان زندگی می نموده و به مدت 3 سال اقدام به عکس برداری از پایگاه های نظامی یونان نموده است.

وی روز آدینه توسط پلیس یونان بازداشت شده است. سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز با انتشار بیانیه ای اظهار داشت، سفارت آلمان در آتن از این موضوع آگاه شده و در کوشش برای برقراری تماس با این فرد بازداشت شده است.

سفارت ترکیه در یونان در مورد این مساله اظهار نظر ننموده است. ترکیه و یونان دشمنی های تاریخی با یکدیگر دارند و اختلافات دو کشور تاکنون بارها آتن و آنکارا را تا آستانه جنگ پیش برده است. پلیس یونان اضافه نمود: از این مرد بازداشت شده دوربین های عکاسی، لپ تاپ، نقشه های متعدد و عینک هایی مجهز به دوربین کشف و ضبط شده است.

در آنالیز اطلاعات رایانه ای این تبعه آلمانی نیز یک ایمیل پیدا شده است که برای فردی نامعلوم ارسال شده و محتوی اطلاعات مربوط به کشتی های جنگی و تجهیزات نظامی یونان در جزیره چیوس است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 371

به "پلیس یونان یک تبعه آلمان را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس یونان یک تبعه آلمان را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید