واکنش تهیه کننده کتاب باز به حواشی حذف سروش صحت

به گزارش گردشیا، محمدرضا رضائیان تهیه کننده برنامه کتاب باز برای اولین بار در واکنش به اتفاقاتی که حول این برنامه اتفاق افتاده است، در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

واکنش تهیه کننده کتاب باز به حواشی حذف سروش صحت

بسم الله الرحمن الرحیم

عید فطر سال هزار و چهارصد پس از پخش آخرین قسمت از فصل پنجم کتاب باز، بلافاصله جلسات اتاق فکر برای فراوری فصل تازه شروع و بعد از آن طرح برنامه تقدیم شبکه محترم نسیم شد.

در دوره مدیران سابق سازمان صداوسیما، در حالی که مهیای مراحل اجرایی فصل تازه بودیم، شبکه از طرف یکی از معاونت های تلویزیون گفت: فراوری فصل تازه کتاب باز فعلاً متوقف گردد.

از آن موقع طی جلسات و پیگیری های متعدد برای حل و فصل موانع، علت توقف را جویا شدم و متأسفانه پس از گذشت چند ماه، چرایی این تصمیم برای حقیر روشن نشد.

بعد از آن و به علت تغییرات مدیریتی تازه در سطوح عالی سازمان و فرایند انتصابات (که تا همین روز های اخیر ادامه داشته) باز هم تصویر روشنی از شرایط کتاب باز پیدا نکردم.

فاصله یک ساله از پخش آخرین فصل برنامه، به درازا کشیدن پیگیری ها و دستِ خالی بنده برای پاسخگویی به مطالبه و چشم انتظاری خانواده بزرگ کتاب باز، فضای رسانه ای را برای انتشار حدس های مختلف مستعد کرد. تا جایی که یکی از خبرگزاری ها مطلبی را منتشر نمود که منجر به انتشار خبر های ضد و نقیض و ایجاد فضای غبارآلود رسانه ای شد.

به عنوان نمونه سؤال یکی از خبرنگاران درباره شرایط کتاب باز و پاسخ ریاست محترم صداوسیما، با تیتر ها و برداشت های بعضاً متضاد روبه رو شد. از تیتر عدم ممنوع الکاری سروش صحت و حذف او به وسیله تهیه کننده تا تیتر عدم ممنوع الکاری سروش صحت و تغییر تهیه کننده برنامه؛ به این دو، انبوه عکس العمل ها، پیغام ها و سؤال های اهل رسانه، فرهنگ، هنر و... را هم اضافه کنید!

در این میان به دور از همه حواشی و شایعات رسانه ای به وجود آمده، طی تماس ها و جلساتی سعی کردم شرایط کتاب باز به فضای روشن تری نزدیک گردد. با توجه به حسن نظر ریاست محترم سازمان نسبت به برنامه کتاب باز در روز های اخیر و تأکید ایشان مبنی بر روشن شدن شرایط برنامه به وسیله مدیران شبکه نسیم و دست اندرکاران برنامه، امیدوارم تلاشی که طی شش سال گذشته در جهت امانت داری و حفظ این سرمایه مهم فرهنگی داشته ایم، بار دیگر خانواده ٔ بزرگ کتاب بازِ عزیز را به برترین شکل ممکن گرد هم آورد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2210

به "واکنش تهیه کننده کتاب باز به حواشی حذف سروش صحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تهیه کننده کتاب باز به حواشی حذف سروش صحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید