نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می گردد

به گزارش گردشیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نقشه راه صنایع دستی براساس نیازهای استان برای رونق بازار و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی با همت تمام مسئولان استانی تا انتها امسال تدوین می گردد.

نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می گردد

به گزارش خبرنگاران از تبریز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در آیین افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز با اعلام این مطلب خبر از اشتغال 10 هزار هنرمند در 80 رشته صنایع دستی استان داد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع دستی استان این اداره کل دو برنامه آموزش و برندسازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید به اهمیت برندسازی صنایع دستی در استان خاطر نشان کرد: باید نسبت به شناسنامه دار کردن این محصولات اقدامات جدی صورت پذیرد و بستر بازاریابی فراهم گردد.

آبدار گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت در حوزه صنایع دستی 10 قطب در شهرستان های استان معرفی و بازارچه صنایع دستی آن منطقه ایجاد می گردد.

وی اضافه کرد: در اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس بازارچه های صنایع دستی برای عرضه تمامی محصولات هنرمندان و صنعتگران به منظور فراهم سازی بستر عرضه و فروش برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تبریز 2018 اقدام های لازم در حوزه صنایع دستی و گردشگری انجام می گردد، یادآوری کرد: در این راستا به دنبال برگزاری جشنواره صنایع دستی مردم آذربایجان شرقی در تبریز هستیم.

وی در خاتمه سخنانش عنوان نمود: امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی با کوشش تمامی مسئولان و هنرمندان صنایع دستی استان، شاهد رونق اشتغال در این حوزه باشیم و صنایع دستی به صندلی اصلی خود برسانیم.

هنرمندان به فکر برندسازی و کدگذاری تولیدات خود برای صادرات با نام تبریز باشند

محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه راه اندازی این نمایشگاه ها در راستای برطرف دغدغه های هنرمندان در عرضه محصولاتشان است، اضافه کرد: در کوششیم تا با همکاری دستگاه های ذی ربط در بعضی مراکز پر تردد تبریز از جمله خاتمهه مسافربری، ائل گلی و عینالی بازارچه های صنایع دستی راه اندازی گردد.

وی گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، فرمانداری و شهرداری شهرستان ها نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی در شهرستان ها راه اندازی می گردد.

وی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یادآوری کرد: کوشش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه همه بوده و باید با تشویق جوانان با فراهم کردن بسترهای مناسب و هم به وسیله آموزش های مهارتی زمینه تحقق شعار هر آذربایجانی یک مهارت به وجود آوریم.

پورمهدی، از هنرمندان خواست به فکر برندسازی و کدگذاری تولیدات خود باشند تا صنایع دستی آن ها به نام تبریز صادر گردد.

تخصیص بودجه ای مجزا برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای شهر تبریز

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی تبریز از تخصیص بودجه ای مجزا برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای اسلامی شهر تبریز اطلاع داد و اضافه کرد: راهنمایی تورهای گردشگری و بازدید گردشگران از این مکان به عنوان یکی از ایستگاه های گردشگری در رونق این بازارچه و حمایت از هنرمندان مؤثر است.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: این بازارچه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و یاری به ارتقا شرایط مالی هنرمندان صنایع دستی راه اندازی شده است.

وی در خاتمه با استقبال از پیشنهاد برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان ها در این بازارچه، این رویداد را موجب رونق هرچه بیشتر بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز دانست.

گفتنی است بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز به عنوان بزرگ ترین بازارچه تخصصی و دائمی صنایع دستی در شمال غرب کشور برای ترویج و معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی و هنر بومی تبریز و استان آذربایجان شرقی برای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق شعار امسال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) و آمادگی برای تبریز 2018 با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز افتتاح شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 934

به "نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید