مقایسه اوراکل بریج (توکنBRG) و اوراکل Band Protocol

به گزارش گردشیا، اوراکل ها برای کامل تر شدن عملکرد قرارداد های هوشمند بسیار حیاتی هستند. قراردادهای هوشمند به منظور ایجاد Dappها و DAOها برای سازمان هایی طراحی می شوند که خواهان دسترسی به اطلاعات دنیای واقعی هستند اما پروتکل زیرساختی بلاکچین، دسترسی به داده های دنیا خارجی را ممنوع ساخته و بنابراین، اینجاست که اوراکل ها به یاری شما می آیند.

مقایسه اوراکل بریج (توکنBRG) و اوراکل Band Protocol

اوراکل ها برای تزریق داده های دنیای واقعی به بلاکچین و گسترش دامنه عملکرد قراردادهای هوشمند طراحی شده اند.

امروزه، دو اوراکل وجود دارند که اخیرا عناوین تمام اخبار را در انجمن ترون در بر گرفته اند؛ اوراکل Bridge و Band Protocol.

در عین حال که Protocol Band روی بلاکچین BandChain فعالیت دارد، پروتکل بریج در شبکه بلاکچین ترون کار می نماید. هر دو پروتکل غیرمتمرکز هستند اما بعضی تفاوت های اساسی نیز میان این دو وجود دارد که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

  • راه اندازی

اوراکل Bridge

بریج اولین اوراکل عمومی بلاکچین TRON است که اخیراً راه اندازی شده است. این اوراکل در ماه سپتامبر، IEO خود را در پی اعلامیه راه اندازی اوراکل Bridge (توکن BRG) در سه ماهه ابتدای سال 2020، برگزار کرد. بعضی از برجسته ترین متخصصان حوزه رمزارزها در سمت مشاور با تیم این اوراکل همراه شده اند. یکی از این مشاوران، میت توکی (Mate Tokay)، هم بنیان گذار Bitcoin.com و همچنین رهبر این صنعت در زمینه راه چاره های بلاکچینی می باشد.

همچنین، سیدنی ایفرگان (Sydney Ifergan)، از کارشناسان مشهور حوزه رمزارزها و بنیان گذار وب سایت رسانه ای رمزارزی The Currency Analytics، به عنوان یکی دیگر از مشاوران اصلی اوراکل Bridge معرفی شده است.

پروتکل Band

اوراکل Band Protocol در دو نسخه راه اندازی شده است. اولین نسخه (Band v1) که در ابتدا و در ماه سپتامبر 2019 بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شد، نتوانست علاقه زیادی به خود جلب کند و در این شبکه پذیرفته نشد. توسعه دهندگان این پروتکل پس از آن تصمیم گرفتند نسخه دوم و بهبود یافته اوراکل خود را با نام Band v2، که در سه ماهه دوم سال 2020 راه اندازی شد، عرضه نمایند.

پروتکل Band توسط تیمی رو به رشد از توسعه دهندگانی جوان و پویا، یعنی سوراویس سریناواکون (Soravis Srinawakoon)، سوراویت سوریاکارن (Sorawit Suriyakarn)، و پل ناتاپاتسیری (Paul Nattapatsiri) تشکیل شده است. نام آقای سریناواکون همچنین، در فهرست Forbes 30 under 30 نیز لیست شده است.

  • عملکرد بر روی زنجیره

اوراکل Bridge

همانطور که پیش تر ذکر شد، اوراکل Bridge بر بلاکچین TRON مبتنی شده و فقط برای تهیه داده های واقعی در بلاکچین مذکور فعالیت می نماید بنابراین، به یاری اوراکل بریج، شما در بلاکچین TRON و قراردادهای هوشمند آن، به منابع اختصاصی داده های خارج از زنجیره بیشتری دسترسی خواهید داشت. این امر دسترسی سریعتر و به موقع به داده های دنیا خارجی به وسیله سیستم اوراکل را تضمین می نماید.

اوراکل Band

اوراکل Band با قابلیت های عملکردی میان زنجیره ای توسعه یافته است. به زبان ساده، اوراکل Band به یک بلاکچین خاص اختصاص ندارد؛ بلکه برای تهیه داده در چندین بلاکچین مختلف قابل استفاده است. بنابراین، اوراکل Band مجبور است راستا شلوغ تری را نسبت به اوراکلBridge (توکن بریج) طی کند و این به معنای زمان بیشتر و سرعتی بسیار کمتر در پاسخگویی به درخواست ها می باشد.

  • پشتیبانی از API

بریج

اکوسیستم اوراکل بریج از طیف گسترده ای از منابع داده پشتیبانی می نماید. این طیف شامل منابع داده عمومی همچون API، عدد رندوم، موتور دانش WolframAlpha، سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز BTFS و غیره و همچنین منابع داده Enterprise می باشد.

Band

در حال حاضر، اوراکل Band فقط می تواند قیمت رمزارزهای مختلف را وارد بلاکچین ترون نماید و قادر به تزریق اطلاعات دیگر به این بلاکچین نیست.

اوراکل Bridge به وسیله توکن BRG فعالیت می نماید و در مقابل، رمزارز اصلی پروتکل Band، توکن BAND می باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1371

به "مقایسه اوراکل بریج (توکنBRG) و اوراکل Band Protocol" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اوراکل بریج (توکنBRG) و اوراکل Band Protocol"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید