مدیرعامل OpenAI (سازنده ChatGPT) اخراج شد

به گزارش گردشیا، شب گذشته شرکت OpenAI با انتشار یک بیانیه ، از اخراج ناگهانی سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت، اطلاع داد. در بخشی از این بیانیه آمده که هیئت مدیره به این نتیجه آقای آلتمن به طور کامل با آن ها صادق نبوده و به همین دلیل تصمیم به اخراج کردن او گرفته اند. در این میان، مدیر ارشد فناوری این شرکت قرار است فعلا به عنوان مدیرعامل موقت انجام وظیفه کند تا یک مدیرعامل دائمی برای این شرکت استخدام گردد.

مدیرعامل OpenAI (سازنده ChatGPT) اخراج شد

در همین بیانیه، به کناره گیری گرگ براکمن، یکی دیگر از بنیان گذاران OpenAI، از پست ریاست هیئت مدیره هم اشاره شده است اما در بخش دیگری از آن آمده که او همچنان در این شرکت باقی می ماند. با این حال آقای براکمن ساعاتی قبل بیانیه ای منتشر کرد که در آن از استعفای کامل خود از این شرکت خبر داده است و اعلام نموده که او و سم آلتمن به طور ناگهانی با خبر اخراج خود روبرو شده اند.

چنین اقداماتی یک شوک بزرگ به دنیای هوش مصنوعی محسوب می گردد زیرا سم آلتمن سال هاست به عنوان چهره اصلی شرکت مشهور OpenAI شناخته می گردد. هفته گذشته این شرکت، از چندین قابلیت تازه ChatGPT رونمایی کرد و بدون شک پیشتاز این رقابت محسوب می گردد. مایکروسافت که میلیاردها دلار روی OpenAI سرمایه گذاری نموده، با انتشار بیانیه ای گفت که به همکاری با این شرکت ادامه خواهد داد.

سم آلتمن یکی از بنیان گذاران OpenAI است که در ابتدا به همراه ایلان ماسک به طور مشترک از روسای هیئت مدیره این شرکت بود ولی ایلان ماسک در سال 2018 از OpenAI جدا شد تا بتواند تمرکز بیشتری روی شرکت تسلا داشته باشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2424

به "مدیرعامل OpenAI (سازنده ChatGPT) اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل OpenAI (سازنده ChatGPT) اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید