ویندوز 11: شش ویژگی عالی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت و نحوه کار آن ها

به گزارش گردشیا، ویندوز 11 از 5 اکتبر برای دستگاه های سازگار با آن منتشر شده است. نوترین سیستم عامل مایکروسافت دارای طراحی نو و مجموعه ای از ویژگی های تازه با هدف ساده سازی کار با کامپیوترهای شخصی و یاری به افزایش بهره وری دارد هر روز روی پی سی های بیشتری نصب می گردد. چه در خانه و چه در محل کار از یک دستگاه ویندوزی استفاده می کنید؛ این ویژگی های نو زندگی شما را آسان تر می نمایند.

ویندوز 11: شش ویژگی عالی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت و نحوه کار آن ها

به خاطر داشته باشید که مایکروسافت، ویندوز 11 را به صورت چند مرحله ای منتشر می نماید و در ابتدا همه کاربران به آن دسترسی نخواهند داشت. هرچه دستگاه شما قدیمی تر باشد؛ ممکن است مدت زمان بیشتری منتظر بمانید تا ارتقاء به ویندوز 11 را مشاهده کنید؛ البته اگر اصلا دستگاه شما از ویندوز 11 پشتیبانی کند.

در اینجا برترین ویژگی های تازه ویندوز 11 را آنالیز خواهیم کرد و نحوه استفاده از آن ها را براساس راهنماهای مایکروسافت بیان می کنیم:

اپلیکیشن های اندروید

برنامه های اندروید به صورت بومی برای ویندوز 11 توسعه داده شده و در فروشگاه تازه Microsoft Store در دسترس هستند؛ تغییری که سال ها است کاربران انتظارش را می کشند. نکته که باید بدانید؛ پشتیبانی بومی از اپلیکیشن های اندروید جزو اولین نسخه انتشار ویندوز 11 نیست و قرار است طی چند ماه آینده به آن افزوده گردد.

اگرچه تا کنون در موارد خاصی می توانستید اپلیکیشن های اندرویدی را روی کامپیوتر شخصی ویندوزی خود داشته باشید (به ویژه اگر گوشی سامسونگ دارید) ولی در ویندوز 11 برای اولین بار است که همه اپلیکیشن های اندرویدی به صورت مستقیم روی کامپیوتر شخصی قابل دانلود و نصب هستند.

چگونه از آن استفاده کنیم: هنگامی که ویندوز 11 برای مدیریت این اپلیکیشن ها آماده گردد؛ اپ های اندرویدی به وسیله Microsoft Store یا Amazon Appstore در دسترس قرار می گیرند. به این معنی که می توانید به نزدیک 500 هزار برنامه از جمله دیزنی پلاس، تیک تاک، نتفلیکس، پینترست و اوبر دسترسی داشته باشید. با این حال، نمی توانید همه اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی را روی ویندوز 11 دانلود کنید.

وقتی ویندوز 11 از اپ های اندرویدی پشتیبانی کرد؛ شما باید فروشگاه Appstore آمازون را دانلود و نصب کنید و یک حساب کاربری در آمازون بسازید. سپس، می توانید اپلیکیشن های رایگان یا پولی را مانند هر پلتفرم دیگری جست وجو کنید. اپلیکیشن های اندرویدی در نوار استارت ادغام شده و بعلاوه در نوار وظیفه ویندوز ظاهر می شوند.

ویجت ها

مایکروسافت Widgets را به رابط کاربری خود اضافه نموده است. یک فید قابل سفارشی سازی با هوش مصنوعی که اطلاعاتی مانند اخبار، آب وهوا، نگاهی کلی به تقویم شخصی، لیست کارها و عکس های اخیر شما را نشان می دهد. باکس ویجت ها مشابه بخش اخبار و اعلان هایی است که در به روزرسانی های اخیر ویندوز 10 مشاهده کردیم.

چگونه از آن استفاده کنیم: در نوار وظیفه که بازطراحی شده و شکل تازهی به خود گرفته است؛ کلیدی برای ویجت ها پیدا خواهید کرد. وقتی روی آن ها کلیک می کنید یا ضربه بزنید؛ یک پنل از سمت چپ صفحه شما به همراه یک سری از ویجت ها ظاهر می گردد. در یک نگاه به این پنل می توانید بعضی اطلاعات آنی را بگیرید و البته می توانید ویجت ها را به صورت تمام صفحه دربیاورید!

مایکروسافت تیمز

ویندوز 11 پلتفرم چت ویدئویی تیمز را به طور مستقیم درون سیستم عامل ایجاد نموده است و شما روزانه به طور ساده تری می توانید از آن بهره ببرید. شما می توانید با دیگران در تیمز و روی پلتفرم های اندروید، ویندوز، مک و iOS ارتباط برقرار کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم: ممکن است ابزار تیمز را در نوار وظیفه مشاهده کنید. اگر این طور نیست؛ می توانید آن را جست وجو کنید. برای راه اندازی ابزار Chat روی آیکون Teams کلیک کنید تا به شما اجازه بدهد با یکی از مخاطبین خود یک ارتباط پیامی متن، صوتی یا ویدئویی برقرار کنید. روی Meet یا Chat کلیک کنید و با افرادی که می خواهید؛ تماس بگیرید.

با کلیک کردن روی پایین باکس Chat می توانید ابزار مایکروسافت تیمز را تمام صفحه کنید و با نسخه کامل با دیگران ارتباط بگیرید.

دسکتاپ ها

ویندوز 11 به شما امکان می دهد راحت تر از گذشته، دسکتاپ های مجازی مجزا برای هر بخشی از کارهای خود بسازید و آن ها را با تصاویر پس زمینه مختلف، سفارشی سازی کنید. بنابراین، می توانید یک دسکتاپ برای استفاده شخصی، دسکتاپ دیگری برای محل کار و مدرسه یا بازی درست کنید. به سادگی می توانید این دسکتاپ ها را مدیریت و تغییر دهید. این ویژگی تازه ویندوز 11 شبیه به دسکتاپ مجازی MacOS است.

چگونه از آن استفاده کنیم: روی کلید دسکتاپ در نوار وظیفه ضربه بزنید تا پنلی با دسکتاپ فعلی شما ظاهر گردد. برای ساخت دسکتاپ تازه، روی کلید پلاس در بخش New desktop کلیک کنید. می توانید روی دکمه X کلیک کنید تا حذف گردد. سپس، روی دسکتاپ بزنید تا به آن سوئیچ کنید.

Snap Layouts

هنگامی که با یک دسته از پنجره های باز کار می کنید؛ ویندوز 11 به شما امکان می دهد آن ها را در طرح بندی های مختلف روی صفحه مرتب کنید و همه پنجره ها با همین ترتیب ذخیره شوند.

چگونه از آن استفاده کنیم: وقتی پنجره ای را باز می کنید؛ دکمه ای شبیه به مربع را در گوشه بالا سمت راست، بین کلیدهای X و کوچک سازی می بینید. ماوس را روی آن نگه دارید تا گزینه های مختلف چینش پنجره ها را ببینید. همین طور، می توانید طرح بندی و موقعیت پنجره ها در هریک از این لایه ها را نیز انتخاب کنید.

Snap Groups

Snap Groups مجموعه ای از پنجره های باز است که شما در Snap Layouts ذخیره کردید و برای فراخوانی مجدد و دسترسی آسان در نوار وظیفه یافت می شوند. بنابراین، شما می توانید این پنجره ها را گروهی کوچک یا بزرگ کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم: نشانگر خود را روی مرورگر وب در نوار وظیفه نگه دارید (هنوز تعیین نیست این ویژگی فقط برای مرورگر مایکروسافت اج است یا روی سایر مرورگرها هم کار می نماید) و گروه های مختلف سایت ها و برنامه هایی که ایجاد نموده اید را خواهید دید. روی مواردی که می خواهید کلیک کنید تا کل گروه پنجره ها باز گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2002

به "ویندوز 11: شش ویژگی عالی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت و نحوه کار آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11: شش ویژگی عالی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت و نحوه کار آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید