تور هلند ارزان: فهرستی از برترین جاهای دیدنی آمستردام

به گزارش گردشیا، بسیاری از افراد آمستردام را به عنوان ونیز شمال اروپا می شناسند، اما کافیست یک بار از جاهای تماشای آمستردام تماشا کنید تا بدانید این شهر خودش به میزان کافی مجذوب کننده است که نام شهری دیگر بر آن گذاشته نشود. آمستردام، آمستردام است و این یعنی دنیایی از زیبایی ها در تور آمستردام در انتظار شما خواهد بود.

تور هلند ارزان: فهرستی از برترین جاهای دیدنی آمستردام

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

دیدنی های آمستردام بسیار متنوع، مجذوب نماینده و شگفت انگیز هستند و با وجود مساحت نه چندان بزرگ این شهر، می توانید روزها در میان خیابان ها و بناهای آمستردام قدم بزنید و از تماشای آنها سیر نشوید.

برای اینکه با مکان های دیدنی شهر آمستردام آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران لیستی از برترین جاهای دیدنی آمستردام را برای شما فراهم نموده ایم تا مرکز هلند را بهتر بشناسید.

مشهورترین جاهای دیدنی آمستردام

آمستردام مرکز و بزرگترین شهر هلند است و با تاریخ طولانی، یکی از غنی ترین شهرهای اروپا است که آثار معماری و بناهای تاریخی بسیار مجذوب نمایندهی را در خود جای داده است. امروزه بافت تاریخی و قدیمی آمستردام میزبان برترین جاهای دیدنی امستردام است به طوری که کانال های این شهر که در قرن 17 میلادی ساخته شده، در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. بنابراین می توان گفت زیباترین جاهای دیدنی آمستردام، خود شهر آمستردام است 

اما از آنجایی که قصد داریم شما را برای تور هلند و سفر به آمستردام هدایت کنیم، در ادامه توضیحات و نام جاهای دیدنی آمستردام را برای شما ارائه خواهیم کرد. البته در نظر داشته باشید که آمستردام منطقه ها دیدنی بسیار زیادی دارد و ما تنها تعدادی از برترین ها را آنالیز خواهیم کرد.

کانال های آمستردام

اگر تصاویر شهر آمستردام هلند را جستجو کنید، احتمالا یک چیز مشترک در تمام آنها خواهید دید و آن کانال های آبی آمستردام است. کانال های آبی امستردام مشهورترین ویژگی این شهر است که در قرن 17 میلادی ساخته شد تا جریان آب رود آمستل (Amstel River) را کنترل نموده و زمین های بیشتری به شهر آمستردام اضافه کند.

اما تجار و ثروتمندان آمستردام خیلی زود فهمیدن که کانال های آمستردام مکانی مناسب برای فروش محصولات و ساخت خانه های زیبا برای نمایش ثروتشان است و همین باعث شد تا اهمیت این کانال ها بسیار افزایش یابد.

امروزه این کانال ها به مشهورترین جاذبه دیدنی در آمستردام و مهمترین مکان برای پیاده روی و گردش در امستردام تبدیل شده اند. اما علاوه بر پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری که از تفریحات رایگان آمستردام هستند، شما می توانید این کانال ها را یک جور دیگر نیز تجربه کنید؛ گشت و گذار با قایق.

قایق سواری در مجموعه ای از 100 کانال آمستردام بسیار لذتبخش است. درختان بلندی که روی کانال سایه افکنده اند، بیش از 1000 پل و بعلاوه ساختمان های سنتی با معماری مجذوب نماینده در حاشیه کانال می تواند تجربه ای رویایی برای شما باشد.

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

میدان موزه یا Museumplein از میدان های مشهور آمستردام است که یکی از مکان های دیدنی آمستردام هلند را در خود جای داده است. موزه ملی آمستردام در شمال غربی این میدان واقع شده و بدون هیچ تردیدی، بزرگترین و مهمترین موزه هلند و یکی از برترین دیدنی های هلند است.

این موزه در سال 1798 میلادی در شهر لاهه (The Hague) تاسیس شد و سپس از سال 1808 میلادی به آمستردام منتقل شد و امروزه گنجینه ای شگفت انگیز از آثار تاریخی و هنری مرتبط با تاریخ هلند و آمستردام را در خود جای داده است. وجود بیش از 8000 اثر و شی تاریخی باعث شده تا موزه آمستردام به یکی از برترین دیدنی های آمستردام تبدیل گردد.

پیشنهاد می کنیم حتما این موزه را در لیست مکان های دیدنی آمستردام هلند قرار دهید زیرا تابلوی گشت شبانه (The Night Watch) که مهمترین اثر رامبرانت (Rembrandt) است، در این موزه قرار گرفته است.

موزه ون گوگ (Van Gogh Museum)

اما وقتی درباره هلند و نقاشی حرف می زنیم، ونسان ون گوگ یکی از اولین نام هایی است که به فکر خطور می نماید. بنابراین پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید از موزه ملی آمستردام، از میدان موزه خارج نشوید زیرا در شمال غربی این میدان یکی دیگر از دیدنی های امستردام قرار گرفته است.

موزه ونگوگ در آمستردام بزرگترین مجموعه آثار و نامه های ون گوگ را در خود جای داده است و شما می توانید به طور کامل با سبک نقاشی و زندگی این هنرمند آشنا شوید.

میدان دام آمستردام (Dam Square)

اگر از افرادی که به آمستردام سفر نموده اند بپرسید گل سرسبد جاهای دیدنی آمستردام کجاست، احتمالا یک پاسخ به شما می دهند و آن چیزی نیست جز میدان دَم یا میدان دام. میدان دام آمستردام مرکز تاریخی شهر آمستردام است که در گذشته یک بازار شلوغ و پر رفت و آمد بوده و امروزه به عنوان شلوغ ترین جاهای دیدنی آمستردام شناخته می گردد.

حتی بسیاری از هتل های آمستردام نیز در نزدیکی و اطراف این میدان قرار دارند تا میزبان گردشگران مختلف باشند.

اطراف این میدان پر از ساختمان های زیبا و قدیمی است که هر کدام به تنهایی یکی از دیدنی های امستردام هلند هستند. بنابراین در ادامه به یکی از آنها می پردازیم.

میدان دام آمستردام مرکز تاریخی شهر آمستردام است که در گذشته یک بازار شلوغ و پر رفت و آمد بوده و امروزه به عنوان شلوغ ترین جاهای دیدنی آمستردام شناخته می گردد.

قصر سلطنتی آمستردام (Koninklijk Paleis Amsterdam)

این ساختمان زیبا که در قرن هفدهم میلادی و ابتدا به عنوان ساختمان شهرداری آمستردام ساخته شده، در غرب میدان زیبای دام قرار گرفته است. اما در دوران ناپلئون و زمانی که ارتش فرانسه هلند را فتح کرد، یکی از برادران ناپلئون با نام لویی اول به عنوان پادشاه هلند در این ساختمان تاجگذاری کرد و این ساختمان به قصر سلطنتی آمستردام تبدیل شد.

این ساختمان یکی از سه قصر سلطنتی هلند است و هنوز نیز خانواده سلطنتی در مواقعی از آن استفاده می نمایند. اما این ساختمان زیبا به یکی از اماکن دیدنی آمستردام تبدیل شده و در بسیاری از اوقات سال می توانید از آن بازدید کنید. تزئینات و اشیا قرار گرفته در این کاخ بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است.

پل های آمستردام

پیشتر گفتیم که آمستردام بیش از صد کانال و هزار پل دارد، پس طبیعی است که تعدادی از این پل ها به جاهای دیدنی شهر امستردام هلند تبدیل شوند. اگرچه نام بردن از تمامی این پل ها امکان پذیر نیست، اما به چند پل معروف امستردام خواهیم پرداخت.

یکی از این پل ها، پل عشق آمستردام، پل عشاق یا Staalmeestersbrug است. این پل در مرکز شهر آمستردام واقع شده و چند سالی است که به میعادگاه عاشقان تبدیل شده. افراد بسیاری به این پل مراجعه می نمایند و قفلی را به عنوان تعهد عاشقانه خود بر آن می بندند. بعلاوه به علت قرارگیری برج زیبای Zuiderkerk در پس زمینه این پل، مکان مناسبی برای عکس گرفتن است.

یکی از دیگر از پل هایی که به جاهای دیدنی آمستردام تبدیل شده، پل ماهرخه (Magere Brug) است. اگرچه بنای فعلی پل در سال 1934 ساخته شده ، اما اولین پل در سال 1691 میلادی در این محل بنا شده است. بخش میانی پل ماهرخه متحرک است و هنگام عبور قایق ها، برداشته می گردد.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از جاهای دیدنی آمستردام با عکس آنها را برای شما معرفی کنیم. اما این شهر بسیار زیبا و مجذوب نماینده است و تا چندین روز در میان خیابان ها و کانال های آن قدم نزنید، متوجه زیبایی آن نخواهید شد.

منبع: ققنوس
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2046

به "تور هلند ارزان: فهرستی از برترین جاهای دیدنی آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: فهرستی از برترین جاهای دیدنی آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید