علت بادهای خورشیدی برملا شد!

به گزارش گردشیا، ناسا طبق وعده ای که داده بود گزارش اولیه کاوشگر خورشیدی پارکر را منتشر کرد.

علت بادهای خورشیدی برملا شد!

به گزارش خبرنگار سازمان فضایی ناسا طبق وعده ای که داده بود گزارش اولیه کاوشگر خورشیدی پارکر را منتشر کرد که اطلاعات بسیار مهمی را درباره خورشید در اختیار ما می گذارد.

نکته قابل توجه این است که باد های خورشیدی آنچنان هم مطابق انتظار دانشمندان رفتار نمی نمایند. در جهت میدان مغناطیسی خورشید، چرخش هایی وجود دارد که با نام switchbacks شناخته می شوند و اثر آن ها حتی در باد های داخل مدار سیاره عطارد نیز قابل مشاهده است.

به گزارش ناسا، این کاوشگر، فعالیت ذرات پرانرژی کوچکی را شناسایی نموده است که هیچ گاه به زمین نمی رسند. همچنین انفجار هایی با سطح بسیار بالای عناصر سنگین نیز ثبت شده است و هر دوی این پدیده ها احتمالاً بسیار متداول تر از چیزی هستند که دانشمندان پیش از این تصور می کردند.

اولین پدیده نجومی بعدی قابل رویت اول تیر سال 1399 رخ می دهد

همچنین این کاوش ها توانسته اند پاسخ بعضی از سوال های بشری را پیدا نمایند, به طور مثال در این اطلاعات، مدارکی وجود دارد که نشان می دهد لایه گردوغبار اطراف خورشید از فاصله 7 میلیون مایلی سطح خورشید آغاز به باریک شدن و محو شدن می نماید چراکه گرمای شدید سطح خورشید، گردوغبار را به گاز تبدیل می نماید.

البته در آینده نزدیک پرواز هایی در ارتفاعات نزدیک تر به سطح خورشید نیز انجام خواهد گرفت؛ از جمله ششمین پرواز که قرار است در ماه سپتامبر سال 2020 انجام گردد و می تواند فضای فارغ از گردوغبار در فاصله 2 تا 3 میلیون مایل از سطح خورشید را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهد. این گونه کاوش ها ممکن است اخترشناسان را مجبور کند در مدل های کیهانی خود تجدیدنظر نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 792

به "علت بادهای خورشیدی برملا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت بادهای خورشیدی برملا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید