شرایط تالاب های استان آذربایجان شرقی نامناسب است

به گزارش گردشیا، اشتری گفت: شرایط تالاب های استان آذربایجان شرقی با توجه به کاهش بارندگی ها، خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

شرایط تالاب های استان آذربایجان شرقی نامناسب است

شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به شروع لایروبی تالاب بین المللی قوری گل بستان آباد، اضافه نمود: این استان دارای 27 تالاب بوده که تعدادی از این تالاب ها، فصلی و بعضی نیز مانند قوری گل و قره قشلاق دائمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تالاب ها نیازمند مشارکت مردم و همکاری تمامی دستگاه هاست، گفت: بر اساس ماده 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و در این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سال جاری تالاب بین المللی قوری گل با توجه به کاهش مقدار بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و بعلاوه شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته شرایط مساعدی به لحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

اشتری، ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی تالاب بین المللی قوری گل بستان آباد، لایروبی جهت آبگیری تالاب قبل از موعد مقرر هر سال شروع شده و امید است با برطرف این نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب، آبگیری تالاب به خوبی ادامه یابد.

وی با بیان این که حقابه تالاب 3.8 میلیون متر مکعب است، یادآوری کرد: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه تالاب دارد و اگر لایروبی و تامین آب تالاب به خوبی انجام گردد در سال آینده شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم شد.

تالاب قوری گل در 18 کیلومتری شمال غرب بستان آباد و 45 کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته و در سال 1354 به عنوان تالاب بین المللی در کنواسیون رامسر به ثبت رسیده است و از سال 1373 به عنوان منطقه ها شکار ممنوع مدیریت می گردد.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2274

به "شرایط تالاب های استان آذربایجان شرقی نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تالاب های استان آذربایجان شرقی نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید