خاکسپاری داریوش اسدزاده در جوار دایی جان ناپلئون

به گزارش گردشیا، مرحوم داریوش اسدزاده در جوار پیکر غلامحسین نقشینه (بازیگر سریال دایی جان ناپلئون) به خاک سپرده شد.

خاکسپاری داریوش اسدزاده در جوار دایی جان ناپلئون

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، پیکر داریوش اسدزاده پس از تشییع از مقابل خانه هنرمندان ایران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه و در طبقه دوم مزار غلامحسین نقشینه هنرمند قدیمی دفن شد.

نقشینه که سال ها سابقه فعالیت در تئاتر داشت، در فیلم های ای ایران و ناخدا خورشید ناصر تقوایی هم بازی نموده بود و یکی از ماندگارترین نقش هایش در سریال دایی جان ناپلئون تقوایی در نقش دایی جان بود.

اسدزاده که روز سوم شهریورماه در سن 96 سالگی درگذشت، امروز سه شنبه پنجم شهریور با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر تشییع و به خاک سپرده شد.

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه 1302 در کرمانشاه بود. او در 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران(نصر) فعالیت کرد. در دهه 40 و 50 در بیش از 50 فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال 1365 پس از 10 سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال سمندون و خانه سبز و فیلم های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده های طلا، یتیم خانه ایران، زمان از دست رفته و بوی کافور عطر یاس بازی نموده است. آخرین فیلم او هم حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان آرا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 334

به "خاکسپاری داریوش اسدزاده در جوار دایی جان ناپلئون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکسپاری داریوش اسدزاده در جوار دایی جان ناپلئون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید