کانادا؛ سرزمین آبشارهای خروشان، کوه های سر به فلک کشیده و شهرهای دوست داشتنی

به گزارش گردشیا، کانادا، کشوری پهناور در آمریکای شمالی، با طبیعت خیره کننده و شهرهای پر جنب و جوش، مقصدی ایده‌آل برای هر نوع گردشگری است. از ماجراجویان علاقه‌مند به صعود از کوه‌های راکی تا عاشقان تاریخ که در پی تماشای بناهای قدیمی هستند، کانادا چیزی برای همه دارد. اما، با وسعت زیاد این کشور، شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام شهرها پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده‌اند؟ نگران نباشید، کوله پشتی‌تان را ببندید و با هم سفری به پربازدیدترین شهرهای کانادا و گنجینه‌های گردشگری‌شان داشته باشیم.

کانادا؛ سرزمین آبشارهای خروشان، کوه های سر به فلک کشیده و شهرهای دوست داشتنی

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

تورنتو؛ شهری مدرن با قلبی تاریخی

تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا، ترکیبی بی‌نظیر از آسمان‌خراش‌های مدرن و محله‌های تاریخی است. برج نمادین CN Tower با 447 متر ارتفاع، بلندترین سازه کانادا و از برج‌های دیده‌بانی مشهور جهان است. برای تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر شهر از فراز آن آماده‌اید؟ قدم زدن در محله کِنِکسیون (Kensington Market) با بوتیک‌های عجیب و غریب و رستوران‌های بین‌المللی، شما را به سفری در زمان و فرهنگ‌های مختلف می‌برد. تاریخ‌دوستان هم می‌توانند از تماشای قلعه‌ی Casa Loma، عمارت قرن نوزدهمی با سبک رنسانس، شگفت‌زده شوند. تورنتو شهری زنده و پویا است که با جشنواره‌های متعدد، مراکز خرید شگفت‌انگیز و گزینه‌های متنوع سرگرمی، هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

با ساختمان‌های بلندمرتبه، خیابان‌های شلوغ، و محله‌های متنوع، تورنتو انرژی‌ای بی‌نظیر دارد. در این شهر می‌توانید از تماشای برج نمادین سی‌ان‌تور، گشت‌وگذار در موزه‌های تراز اول، و خرید در فروشگاه‌های شیک لذت ببرید. همچنین، تورنتو بهشت دوستداران غذاست، با رستوران‌هایی که طعم‌های مختلف از سراسر جهان را ارائه می‌دهند.

نیاگارا فالس؛ رقص بی‌وقفه آب و نور

آبشار نیاگارا، مرز مشترک دو کشور کانادا و آمریکا، یکی از نمادهای برجسته‌ی کانادا و از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جهان است. تصور کنید در قایق‌سواری Maid of the Mist به پای این غول خروشان نزدیک می‌شوید و مه حاصل از فرو ریختن آب، لباس‌تان را خیس می‌کند. تماشای نورپردازی خیره‌کننده‌ی آبشار در شب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و جادویی‌ست. اگر عاشق هیجان هستید، سوار بر بالون شده و از نمای متفاوت به تماشای نیاگارا بروید. فراموش نکنید از سوغاتی‌های آبشار نیاگارا، شکلات‌های خوشمزه‌ی شکل آبشار بگیرید تا خاطره‌ی این سفر شیرین‌تر شود.

فراموش نکنید که در سفر به کانادا، حتما به نیاگارا فالس، شگفت‌انگیزترین آبشار آمریکای شمالی، سری بزنید. تماشای آبشارهای خروشان با عظمت و قدرتشان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. در نیاگارا فالس می‌توانید سوار قایق‌های تندرو به پای آبشار بروید، از پشت آبشار دیدن کنید، و یا با بالون بر فراز آن پرواز کنید. همچنین، کازینوها و هتل‌های لوکس نیاگارا فالس، سرگرمی‌های شبانه‌ای جذابی را برایتان فراهم می‌کنند.

ونکوور؛ الماس ساحل غربی کانادا

ونکوور، شهری بندری در استان بریتیش کلمبیا، با طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیرش، لقب "شهر طبیعت" را به خود اختصاص داده است. در پارک استنلی (Stanley Park)، جنگل انبوهی را در قلب شهر کشف کنید، یا در سواحل زیبای Kitsilano Beach و English Bay غرق آفتاب شوید. علاقه‌مندان به ماجراجویی می‌توانند برای پیاده‌روی‌های طولانی به Capilano Suspension Bridge بروند و بر فراز دره‌ی عمیق قدم بزنند. ونکوور شهری فرهنگی و هنری هم هست. موزه باستان‌شناسی Vancouver Museum و گالری هنری Vancouver Art Gallery با آثار هنرمندان برجسته، برای عاشقان هنر جذاب خواهند بود.

تصور کنید تله‌کابین سوار می‌شوید و از میان جنگل‌های انبوه بالا می‌روید تا به قله‌ای برسید که منظره‌ای پانوراما از شهر و اقیانوس پیش رویتان باشد. این تجربه فقط یکی از لذت‌های سفر به ونکوور، شهری کوهستانی و بندری در استان بریتیش کلمبیاست. ونکوور با پارک‌های سرسبز وسیع، سواحل چشم‌نواز، و بازارهای پررونق، ترکیبی بی‌نظیر از طبیعت و زندگی شهری را ارائه می‌دهد. در ونکوور می‌توانید از تماشای نهنگ‌ها در خلیج لذت ببرید، در پارک استنلی قدم بزنید و از تندیس‌های عجیب‌وغریبش تعجب کنید، و یا در یکی از رستوران‌های درجه‌یک شهر، طعم غذاهای دریایی تازه را بچشید.

کِبِک؛ قدمی به اروپا در قلب کانادا

شهر کِبِک، مرکز استان کِبِک، با خیابان‌های سنگفرش و ساختمان‌های قدیمی در سبک فرانسوی، تجربه‌ای کاملاً متفاوت از کانادا را برایتان رقم می‌زند. قدم زدن در محله تاریخی Vieux-Québec (کِبِک قدیم) و تماشای قلعه‌ی Chateau Frontenac، مانند سفر به قلب تاریخ اروپا احساس می‌شود. در بندرگاه Vieux-Port، با قایق‌های تفریحی گشت بزنید و از تماشای مناظر لذت ببرید. علاقه‌مندان به آشپزی، حتما پoutine، غذای محلی کِبِک با سس گوشت و پنیر را امتحان کنید.

مونترال: شهری با لهجه‌ای فرانسوی و قلبی کانادایی

مونترال، بزرگ‌ترین شهر استان کبک، شهریست که سنت‌های اروپایی را با روحیه‌ی کانادایی ترکیب می‌کند. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، کلیساهای باشکوه، و غذاهای فرانسوی لذیذ، مونترال را به شهری رمانتیک و پرجاذبه تبدیل کرده‌اند. در مونترال می‌توانید از تماشای بازی هاکی، ورزش ملی کانادا، در استادیوم بل سنتر لذت ببرید، در محله‌ی تاریخی ویکتورین قدم بزنید، و یا از تماشای منظره‌ی شهر از بالای کوه رویال غرق در لذت شوید.

 محله Quartier des Spectacles با سالن‌های کنسرت و تئاتر متعدد، قلب تپنده‌ی هنرهای نمایشی این شهر است. در خیابان Saint-Denis، بوتیک‌های مد و کافه‌های جذاب را کشف کنید و غرق در فضای زنده و پرانرژی این محله شوید. برای تجربه‌ای خاص، به کوه Mont-Royal بروید و از تماشای چشم‌انداز شهر در غروب آفتاب لذت ببرید.

جزیره ونکوور: جزیره‌ای سبز با سواحل رویایی

جزیره ونکوور، بزرگ‌ترین جزیره ساحل غربی آمریکای شمالی، بهشت دوستداران طبیعت و ماجراجوییست. جنگل‌های انبوه با درختان کهنسال، سواحل ماسه‌ای بکر، و حیات وحش متنوع، جزیره ونکوور را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده‌اند. در این جزیره می‌توانید در مسیرهای جنگلی پیاده‌روی کنید، از تماشای خرس‌های سیاه و نهنگ‌های اورکا لذت ببرید، و یا در آب‌های خروشان کایاک‌سواری کنید.

ویکتوریا: باغ‌های شکوفا و آرامش ساحلی

ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، با باغ‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ، شهری آرام و پر از صفا است. باغ‌های بوتچارت، با گل‌های متنوع و چشم‌اندازهای تماشایی، از مشهورترین باغ‌های کانادا هستند. همچنین، تماشای نهنگ‌ها در اقیانوس آرام، کاخ پارلمان بریتیش کلمبیا، و محله‌ی Inner Harbour، با بازارهای ماهی و رستوران‌های دریایی، از دیگر جاذبه‌های ویکتوریا هستند. 

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، در جزیره‌ی Vancouver Island واقع شده و بهشتی برای عاشقان آرامش و عطر گل‌های رز است. باغ‌های بوچارت (Butchart Gardens) با گل‌های رنگارنگ و حوضچه‌های زیبا، شما را به دنیای جادویی می‌برد. تماشای عمارت ویکتوریایی Craigdarroch Castle با معماری چشمگیرش، تجربه‌ای تاریخی به یاد ماندنی خواهد بود. برای تجربه‌های متفاوت، سوار بر اسب‌های درشکه در خیابان‌های سنگفرش شده بگردید و یا در مراسم سنتی بوم‌رنگ‌نوازی شرکت کنید.

ویسلر: بهشت اسکی‌بازان

ویسلر، با پیست‌های اسکی و اسنوبورد درجه‌یک، مقصدی محبوب برای ورزش‌های زمستانی است. حتی اگر علاقه‌ای به ورزش‌های زمستانی ندارید، تله‌کابین‌سواری در کوه‌های پوشیده از برف و تماشای مناظر بی‌نظیر، تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود.  در زمستان، خود را به هیجان سرسره‌های بلند و شیب‌دار بسپارید و از تماشای قله‌های پوشیده از برف لذت ببرید. در تابستان، ویسلر بهشت دوست‌داران طبیعت است. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری در دریاچه‌های زیبا، تنها بخشی از تفریحاتی هستند که در این فصل انتظار شما را می‌کشند. حتی اگر علاقه‌ای به ورزش‌های زمستانی ندارید، می‌توانید از تماشای مناظر برفی و پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی پوشیده از برف، لذت ببرید. در دهکده‌ی ویسلر، با رستوران‌های دنج و مغازه‌های سوغاتی‌فروشی، می‌توانید تجربه‌های مفرحی داشته باشید.

ویسلر، شهری توریستی در بریتیش کلمبیا، بهشت عاشقان ورزش‌های زمستانی است. در پیست‌های اسکی درجه یک این شهر، هیجان سرازیر شدن از کوه‌های پوشیده از برف را تجربه کنید. تله‌کابین Peak 2 Peak شما را به قله‌های بلند می‌رساند تا از تماشای منظره‌ی بی‌نظیر کوه‌های اطراف لذت ببرید. در فصل تابستان، به ماجراجویی‌های دیگری چون دوچرخه‌سواری کوهستانی و قایق‌سواری در رودخانه بپردازید.

بنف؛ نگین کوه‌های راکی کانادا

بنف، در قلب پارک ملی بنف واقع شده و دروازه‌ای به دنیای کوه‌های سر به فلک کشیده و دریاچه‌های فیروزه‌ای است. پیاده‌روهای متعدد در دل طبیعت و تماشای دریاچه زیبای Moraine Lake با قله‌های منعکس شده در آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای طبیعت‌گردان است. علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی نیز در فصل سرما به Banff Lake Louise Lake می‌آیند تا از مناظر برفی و پیست‌های اسکی لذت ببرند. دریاچه‌ی لوئیز (Lake Louise) با آب‌های فیروزه‌ای خیره‌کننده و دریاچه‌ی مورین (Moraine Lake) با منظره‌ای بی‌نظیر، از جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. می‌توانید در مسیرهای کوهستانی پیاده‌روی کنید، قایق‌سواری در دریاچه‌ها را تجربه کنید، یا با تله‌کابین به بالای کوه بروید و از مناظر نفس‌گیر لذت ببرید. بَنَف، تصویری بی‌نظیر از طبیعت کانادا را به شما نشان می‌دهد.

هالیفاکس؛ شهری تاریخی با ریتم اقیانوس

هالیفاکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا، شهری بندری با گذشته‌ای دریایی پرماجراست. در بندر تاریخی Halifax Waterfront قدم بزنید و از تماشای قایق‌های ماهیگیری لذت ببرید. موزه دریایی (Maritime Museum of the Atlantic) را برای آشنایی با تاریخ دریایی شهر و قلعه‌ی Fort George را برای تجربه‌ای تاریخی، از دست ندهید. عاشقان ماجراجویی می‌توانند به جزیره McNab’s Island بروند و در سواحل صخره‌ای آن به تماشای نهنگ‌های گوژپشت بپردازند.  قدم زدن در بندرگاه Halifax Harbour و تماشای قایق‌های رنگارنگ، از تفریحات محبوب گردشگران است. برای تجربه‌ی فرهنگ محلی، به Barra Glen Tavern بروید و با صدای موسیقی کلتیک، شبی به یادماندنی بسازید. علاقه‌مندان به تاریخ، می‌توانند از قلعه‌ی Halifax Citadel با توپ‌های جنگی قدیمی دیدن کنند و با گذشته‌ی شهر آشنا شوند.  در بندرگاه هالیفاکس، کشتی‌های اقیانوس‌پیمای قدیمی و موزه دریایی را ببینید و از داستان‌های ماجراجویان دریا بشنوید. علاقه‌مندان به موسیقی، می‌توانند در کافه‌ها و بارهای زنده، از موسیقی محلی لذت ببرند. هالیفاکس شهری با ریتم موسیقی است و در هر گوشه آن، می‌توانید نواهای دلنشین بشنوید.

سنت‌جان؛ شهری رنگارنگ با طعم غذاهای دریایی

سنت‌جان، پایتخت استان نیوفاوندلند و لابرادور، شهری بهشتی برای عاشقان غذاهای دریایی و تاریخ است. خیابان‌های رنگارنگ Signal Hill با خانه‌های چوبی در رنگ‌های شاد، تصویر زیبایی خلق کرده‌اند. فانوس دریایی Signal Hill Lighthouse با چشم‌اندازی به اقیانوس اطلس، نماد این شهر است. در بازار تاریخی St. John’s Farmers’ Market، از تازه‌ترین محصولات محلی و غذاهای دریایی خوشمزه لذت ببرید.  در Signal Hill National Historic Site، تپه‌های تاریخی مشرف به اقیانوس قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید. برای تجربه‌ی فرهنگ محلی، به بازار ماهی Pike Place Market بروید و از تماشای ماهی‌های تازه صید شده و صدای فروشنده‌های پرانرژی شگفت‌زده شوید. علاقه‌مندان به حیات‌وحش، می‌توانند در مسیر Whale Watching Tours به تماشای نهنگ‌های غول‌پیکر بروند.  در بندرگاه Signal Hill، از تماشای منظره‌ی اقیانوس اطلس لذت ببرید و فانوس دریایی قرمز را ببینید. سنت‌جان شهری با طعم اقیانوس است و در رستوران‌هایش، می‌توانید انواع غذاهای دریایی تازه را نوش جان کنید.

جاسپر؛ نگین پارک ملی جاسپر

شهر جاسپر، در قلب پارک ملی جاسپر با مساحتی وسیع‌تر از سوئیس، بهشت دوست‌داران طبیعت است. دریاچه‌های یخی خیره کننده، جنگل‌های انبوه و قله‌های سر به فلک کشیده، مناظری نفس‌گیر را به وجود آورده‌اند. در مسیر Icefields Parkway، رانندگی کنید و از تماشای یخچال‌های طبیعی عظیم لذت ببرید. اگر عاشق ماجراجویی هستید، به کوه‌پیمایی در مسیرهای مختلف یا رفتینگ در رودخانه‌های پر خروش بروید.

اُتاوا؛ پایتخت سیاسی و فرهنگی کانادا

اُتاوا، پایتخت کانادا، شهری منظم و تمیز است که ساختمان‌های پارلمان باشکوه و کانال Rideau، با قایق‌های تفریحی در تابستان و پیست اسکیت روی یخ در زمستان، از جاذبه‌های آن هستند. موزه‌های متعدد شهر، از جمله موزه تمدن کانادا و موزه جنگ کانادا، برای علاقه‌مندان به تاریخ جذاب خواهند بود. در اُتاوا، می‌توانید با فرهنگ و سیاست کانادا آشنا شوید.

کانادا کشوری پهناور و متنوع است و جاذبه‌های گردشگری آن به این شهرهای زیبا محدود نمی‌شود. اما در همین فهرست کوتاه، با تعدادی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری کانادا آشنا شدیم. حالا زمان تصمیم‌گیری است: طبیعت بکر و کوه‌های باشکوه، هیجان آبشار نیاگارا، ریتم موسیقی مونترال، یا تاریخ شهرهای کِبِک و هالیفاکس؟ هر سلیقه‌ای که داشته باشید، کانادا گوشه‌ای دنج و خاطره‌انگیز برای شما دارد. چمدان‌تان را ببندید و برای سفری فوق‌العاده به سرزمین آبشارهای خروشان، کوه‌های سر به فلک کشیده و شهرهای دوست‌داشتنی کانادا، آماده شوید.

انتشار: 30 دی 1402 بروزرسانی: 1 بهمن 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 336

به "کانادا؛ سرزمین آبشارهای خروشان، کوه های سر به فلک کشیده و شهرهای دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا؛ سرزمین آبشارهای خروشان، کوه های سر به فلک کشیده و شهرهای دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید