فراوری فیبر فوق سبک با استحکام و سختی فراوان

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فیبرهای قدرتمند می توانند در برابر نیرو و فشار زیاد مقاومت نمایند، بدون آنکه شکل و ظاهر آنها به طور دائمی تغییر کند. فیبرهای سخت هم در برابر فشار زیاد مقاوم بوده و پاره نمی شوند. ترکیب هر دو ویژگی در یک فیبر کار دشواری است که محققان برای اولین بار در این زمینه به موفقیت نائل شده اند.

فراوری فیبر فوق سبک با استحکام و سختی فراوان

فیبری که بدین شیوه فراوری شده هم سبک وزن و هم قابل بازیافت است. هر یک از این فیبرها پهنایی به اندازه موی انسان دارد و متشکل از 4000 رشته فیبر کوچک تر است که از پلیمرهای صنعتی فراوری شده اند که به پلی آکریلونیتریل شهرت دارند. این فیبرهای کوچک تر فیبریل ها نام دارند و به وسیله فرایندی موسوم به ریسندگی الکتریکی فراوری می شوند. در این فرایند فیبرهای کوچک با استفاده از مقداری پلی اتیلن گلیکول به شدت در هم تنیده می شوند.

فیبر فراوری شده بدین شکل ابتدا کشیده شده و سپس گرم می گردد و در نهایت سرد شده و برای مدت چند ساعت به حال خود رها می گردد تا محصول نهایی که وزن آن کمتر از سی گرم است، به دست آید.

محققان آلمانی مبدع این فیبر، قصد دارند در آینده از این طریق فیبرهای پیشرفته تری فراوری نمایند که در صنایعی همچون نساجی، هوافضا و همین طور در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 755

به "فراوری فیبر فوق سبک با استحکام و سختی فراوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فیبر فوق سبک با استحکام و سختی فراوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید