کوشش سالوینی برای انحلال دولت ایتالیا فعلا بی نتیجه ماند

به گزارش گردشیا، برنامه متئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا برای انحلال دولت ائتلافی به دلیل اختلافات با وزرای عضو حزب جنبش 5 ستاره با مقاومت سیاستمداران ایتالیایی روبرو شده است.

کوشش سالوینی برای انحلال دولت ایتالیا فعلا بی نتیجه ماند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سنای ایتالیا روز گذشته به رغم درخواست ها و فشارهای متئو سالوینی وزیر کشور، معاون نخست وزیر و رهبر حزب دست راستی لیگ این کشور برای انحلال دولت ائتلافی ایتالیا، تصمیم گرفت که بحث ها درباره این موضوع را به هفته آینده موکول کند.

شبکه یورو نیوز در گزارشی درباره بحران در کابینه ائتلافی ایتالیا و کوشش های وزیر کشور برای برگزاری انتخابات پیش از موعد نوشت: سنای ایتالیا با کاستن از بحران دولت، سالوینی را ناامید کرد.

سالوینی پنجشنبه هفدهم مردادماه با بیان اینکه دولت ائتلافی این کشور به نخست وزیری جوزپه کنته به دلیل اختلافات درونی قادر به ادامه کار نیست، انتخابات پیش از موعد در این کشور را خواهان شد.

به دنبال این اظهارنظر، نخست وزیر ایتالیا سالوینی را مورد بازخواست قرار داد و از او خواست شرح دهد که چرا میخواهد دولت این کشور را منحل کند.

بنا بر گزارش رسانه ها، سالوینی با توجه به افزایش محبویت خود در ایتالیا در پی انتخابات مجلس اروپا و به امید نخست وزیر شدن، به دنبال برگزاری انتخابات زودرس در ایتالیا است.

وزیر کشور جنجالی ایتالیا که مواضع تندی در مسائلی از قبیل موضوع مهاجرت دارد، اخیرا بارها از مواضع وزرای دفاع و حمل و نقل دولت ائتلافی که عضو جنبش پنج ستاره هستند، به شدت انتقاد نموده است.

یورو نیوز در گزارش خود می افزاید: طرح سالوینی به خوبی جلو نمی رود، چرا که جنبش پنج ستاره و دیگر احزاب چپ میانه رو در مجلس در حال آنالیز روش هایی به منظور جلوگیری کردن از برگزاری انتخابات و تشکیل یک ائتلاف اکثریت جایگزین (برای ایجاد کابینه ائتلافی جدید) هستند.

سالوینی در سخنرانی روز گذشته در مجلس سنا که با سر و صدا و همهمه دیگر اعضا روبرو شده بود، بار دیگر خواهان برگزاری انتخابات پیش از موعد در ایتالیا شد و گفت: چه کاری از دادن حق انتخاب به مردم، زیباتر، دموکراتیک تر و با منزلت تر است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 333

به "کوشش سالوینی برای انحلال دولت ایتالیا فعلا بی نتیجه ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سالوینی برای انحلال دولت ایتالیا فعلا بی نتیجه ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید