تروریسم، بزرگترین چالش برای سازمان همکاری شانگهای است

به گزارش گردشیا، خبرگزاری خبرنگاران- هند گفته، مهمترین چالش برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تروریسم فرا مرزی است.

تروریسم، بزرگترین چالش برای سازمان همکاری شانگهای است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، ام. ونکایا نایدو، معاون رئیس جمهوری هند در جریان نشست مجازی روسای سازمان همکاری شانگهای گفت، تروریسم به حق دشمن بشریت است. این آفتی است که برای مبارزه با آن باید جمعی وارد شویم.

نارندرا مودی و عمران خان، نخست وزیران هند و پاکستان در این نشست شرکت نکردند.

معاون رئیس جمهوری هند با اشاره به پاکستان گفت: ما همچنان نگران تهدیدهای ناشی از فضاهای غیر دولتی و به ویژه نگران کشورهایی هستیم که از تروریسم به عنوان ابزاری برای سیاست دولتی استفاده می نمایند. چنین رویکردی به طور کامل علیه ماهیت و ایده آل ها و منشور سازمان همکاری شانگهای است.

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه باید خاطرنشان کنم که کوشش هایی برای ورود عمدی مسائل دو جانبه به سازمان همکاری شانگهای و نقض آشکار اصول و هنجارهای کاملاً منسجم منشور این سازمان برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو سازمان انجام شده است. چنین اقداماتی غیرسازنده و مانع همکاری و اتفاق نظر مورد توجه در سازمان همکاری شانگهای هستند.

وزارت امور خارجه هند نیز در بیانیه ای با اشاره این مساله که این کشور پیشنهاد ایجاد و ریاست یک کارگروه ویژه جدید را داده است، اعلام نمود: هند به ویژه در ایجاد سه رکن جدید همکاری تمرکز نموده است که شامل استارتاپ ها و نوآوری، علوم و فناوری و طب سنتی و همچنین بسیاری از ابتکارهای عینی دیگر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1475

به "تروریسم، بزرگترین چالش برای سازمان همکاری شانگهای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریسم، بزرگترین چالش برای سازمان همکاری شانگهای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید