اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان برگزار گشت

به گزارش گردشیا، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های واصله، اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان برگزار گشت.

اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان برگزار گشت

محمد محسنی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این جلسه فرصتی است تا تدوین اطلس جامع گردشگری از پارسیان تا جاسک را به همت شما عزیزان رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در سال 1398 طرح جامع گردشگری به همت دانشگاه هرمزگان انجام شده، اضافه کرد: یک اثر مثبتی تهیه شد و مبنای کار خیلی از عزیزان است اما این طرح چون در سالهای گذشته تهیه شده، نیاز به بروزرسانی دارد.

او اضافه کرد: رویکردی که در اطلس جامع گردشگری دنبال می شود این است که علاوه بر ارائه خدمات به جامعه هدف که گردشگران هستند، بخشی از محتوای آن در اپلیکیشن ارگ هرمزگان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محسنی ادامه داد: هدف اصلی تدوین اطلس جامع گردشگری این است که از پارسیان تا جاسک، از شمال حاجی آباد تا جنوب و جزایر یک نیازسنجی اساسی در حوزه سرمایه گذاری و ارائه خدمات گردشگری در حوزه های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه باید چند کار در هرمزگان انجام شود که حوزه گردشگری و صنایع دستی جهش پیدا کند، اضافه کرد: اولین کار آموزش است. آموزش است که می تواند ضمن تسهیل در حوزه گردشگری، ارکان اجرایی یک حوزه مأموریتی را شکل می دهد.

او با بیان اینکه آموزش مقدمه فرهنگ است و فرهنگ سازی وظیفه حکومت است، گفت: اگر یک کشوری در همسایگی ما توانسته سهم خود را از سرانه بازار و کسب و کار گردشگری بگیرد، به این دلیل است که 20 سال پیش خوب آموزش داده است.

محسنی اضافه کرد: محصلینی که خوب آموزش دیده اند، اکنون مدیران اجرایی و فعالان مالی در حوزه گردشگری هستند و اطلاعات کامل دارند و می دانند گردشگری چیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: باید دیتا و یک نقشه راهی باشد که بعد از آموزش افراد آموزش دیده بتوانند براساس آن گردشگران را راهنمایی و فرآیند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.

او با اشاره به اینکه نوشته و داشته مکتوب بروز شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی نداریم، اضافه کرد: اطلس جامع گردشگری باید تهیه و تدوین شود و بتواند برای 10 سال آینده استان هرمزگان جوابگو باشد.

محسنی تأکید کرد: ما می توانیم با نگاه جمعی نتایج بهتری را بدست آوریم و امیدوارم تدوین این اثر جمعی هر زمان که رخ داد، منشأ خیر و برکت و فعالیت های مالی برای استان باشد و مردم این سرزمین به آن چیزی که حقشان است، برسند.

در ادامه صاحب نظران و اساتیدی همچون دکتر عباس ابراهیمی، دکتر محمد اکبریان، دکتر مهدی میرزاده، دکتر محمد کاظمی، حسین حسین زاده شهابی، میثم قاسمی، مهدی دهدار، عبدالعزیز قاسمی، محمد احمدی زاده، علیرضا ادیمی، سید محمد میرحسینی، علی پوزن، محسن زارعی، محسن امیر مجاهدی، علی مهدی و...مطالب تخصصی خود درباره اطلس جامع گردشگری را بیان کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2329

به "اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه ایده پردازی و تدوین اطلس جامع گردشگری هرمزگان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید