آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، هیئت اعزامی مسوولان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی با ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی دیدار و گفت وگو کردند.

آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در این دیدار ابتدا صابری معاون آموزشی دانشگاه ضمن ابلاغ سلام ریاست محترم دانشگاه گزارش مفصلی از برنامه ها و دیدارهای هیئت اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی در مدت حضورشان در اندونزی ارائه داد و اهداف دانشگاه را برشمرد.

وی با ارائه گزارشی در مورد اهداف داخلی و برون مرزی دانشگاه مذاهب اسلامی از جمله ارتباطات دانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی دنیا اسلام از جمله کشور اندونزی، اعلام نمود:در همین راستاچند تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه های اندونزی منعقد شده و ریاست محترم دانشگاه به این کشور سفر نموده و با علما و شخصیت ها و روسای دانشگاه های این کشور دیدار کردند و متقابلا هیئتی از دانشگاه های اندونزی نیز به دعوت دانشگاه مذاهب به ایران داشتند.

صابری همچنین از سفارت کشورمان و شخص سفیر جهت همکاری های لازم و حمایت هایشان قدردانی کرد.

در ادامه، محمدی سفیر کشورمان در اندونزی ضمن خیر مقدم به هیئت استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به روابط خوب ایران و اندونزی در عرصه های مختلف اشاره نمود و گفت: تا سال قبل دوازدهمین مقصد کالاهای ایرانی کشور اندونزی بود و رشد تجارت ما با این کشور در امسال سه برابر شده است و امروز پنجمین مقصد کالاهای ایرانی کشور اندونزی است و اقتصاد ما مکمل همدیگر است.

سفیر ایران در اندونزی ادامه داد: در سازمان های بین المللی نیز اندونزی همیشه کنار ایران بوده در قضیه ائتلاف ها و همپیمانی ها علیه ایران همراه نشده است و در موضوعاتی همچون یمن و مبارزه با تروریسم در کنار ما بوده است.

محمدی با اشاره به این که در بحث علمی و ارتباطات دانشگاهی نیز تعاملات خوبی بین دو کشور برقرار است، گفت: اما بهترین ارتباط دانشگاهی ایران با اندونزی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی در سال اخیر انجام گرفته و این ارتباط به صورت منظم، مستمر و هدفمند برقرار است.

وی به سفر هیئت اندونزیایی به ایران به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی در سال گذشته اشاره نمود و گفت: این هیئت در ایران به استان های مختلف سفر کردند و دیدارهایی با علما و استادان اهل سنت داشتند و این بسیار موثر و مفید بود.

سفیر کشورمان همچنین ارتباطات علما و شخصیت های اندونزیایی با جمهوری اسلامی ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: این ارتباطات دانشگاهی باید ادامه پیدا کند و حتی در رشته های علوم تجربی و علوم پایه چرا که اندونزی بیش از 260 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 85 درصد مردم آن مسلمان هستند و این فرصت خوبی برای همکاری است.

وی از ابراهیمیان به عنوان رایزن سابق فرهنگی ایران در این کشور برای فعالیت هایشان در مورد ایجاد ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران و اندونزی قدردانی کرد و خواهان تداوم این فعالیت ها و ارتباطات شد و تأکید کرد تا می توانید این ارتباطات را با دانشگاههای دیگر این کشور نیز ادامه دهید.

سفیر کشورمان در اندونزی در سرانجام اعلام آمادگی کرد: هرگونه یاری و حمایتی از طرف ما در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی احتیاج باشد آماده همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 462

به "آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید