8 گلزار شهدا در استان قزوین سال جاری ساماندهی می گردد

به گزارش گردشیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با 345 میلیون تومان اعتبار اطلاع داد.

8 گلزار شهدا در استان قزوین سال جاری ساماندهی می گردد

به گزارش خبرنگاران قزوین، حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با اعتبار 345 میلیون تومان در سالجاری اطلاع داد و گفت: در حال حاضر 388 باب گلزار شهدا در سطح استان وجود دارد که 56 گلزار در شهر ها و 332 گلزار با یک هزار و 29 مزار شهید در روستا ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعویض سنگ مزار شهدا از جمله مطالبات خانواده های شاهد و ایثارگر است، خاطر نشان کرد: البته تا به امروز بیش از 90 درصد تعویض و بازسازی و بازسازی شده و مابقی نیز در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه نمود: هزار و 200 مزار شهید در گلزار شهدای قزوین وجود دارد که این آمار، 50 درصد کل مزار های استان قزوین را تشکیل می دهد که در 30 سال گذشته ساماندهی آن ها صورت گرفته و به دلیل شرایط آب و هوا احتیاج به بازسازی و بازسازی دارند.

حقایق پور گفت: دیوارکشی، کف سازی، محوطه سازی، ساخت بنای مسقف، نصب قاب عکس شهدا و ساخت و نصب بنای مجسمه یادمان از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین روشنایی گلزار شهدا اضافه نمود: از مسوولان مرتبط دستگاه های اجرایی انتظار داریم تا در این زمینه مساعدت نمایند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: هزار و 422 کوچه، خیابان، پل، معبر و کلاس درس در استان قزوبن به نام مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین و نام گذاری شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1763

به "8 گلزار شهدا در استان قزوین سال جاری ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 گلزار شهدا در استان قزوین سال جاری ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید