یورو 2020، اسپانیا با پیروزی در ضیافت پنالتی ها به نیمه نهایی رسید، سوئیس این بار کم آورد

به گزارش گردشیا، نخستین بازی از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2020 با پیروزی تیم ملی اسپانیا در پربات پنالتی و صعود ماتادورها به مرحله نیمه نهایی خاتمه یافت.

یورو 2020، اسپانیا با پیروزی در ضیافت پنالتی ها به نیمه نهایی رسید، سوئیس این بار کم آورد

به گزارش خبرنگاران، مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2020 امشب (جمعه) برگزاری یک دیدار از ساعت 20:30 به وقت تهران در ورزشگاه سن پترزبورگ آغاز شد که در آن تیم های ملی سوئیس و اسپانیا به مصاف هم رفتند. این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک به سود اسپانیا به انتها رسید تا ماتادورها به نام نخستین تیم پا به مرحله نیمه نهایی بگذارند.

ذکریا هافبک تیم ملی سوئیس در دقیقه هشتم با باز کردن دروازه خودی گل نخست مسابقه را برای اسپانیایی ها به ثبت رساند و در ادامه ژردان شکیری در دقیقه 68 گل تساوی را وارد دروازه شاگردان لوئیس انریکه کرد.

در نیمه نخست این بازی که اسپانیایی ها از هر لحاظ بر بازی مسلط بودند، شوت جوردی آلبا در دقیقه هشتم مسابقه پس از برخورد با پای ذکریا بال راست سوئیس تغییر جهت داد و وارد دروازه یان زومر شد؛ با این حال یوفا این گل را به نام گل به خودی بازیکن سوئیس ثبت کرد تا دهمین گل به خودی جام شانزدهم رقم بخورد و رکورد بیشترین گل به خودی تاریخ ادوار یورو که در همین دوره بود ارتقا پیدا کند.

در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست سوئیسی ها تا حدودی بر بازی مسلط شدند و مزد آن را هم در یکی از حملات شان گرفتند زمانی که ناهماهنگی دو مدافع میانی اسپانیا آیمریک لاپورت و پائو تورس برای دور کردن توپ، فرولر هافبک میانی سوئیس را صاحب توپ کرد و او با یک پاس زمینی دقیق ژردان شکیری را در موقعیت عالی قرار داد تا ستاره لیورپول بدون مکث و با یک ضربه بغل پا، توپ را به کنج دروازه اونای سیمون بفرستد.

بعد از این گل اوضاع به سود سوئیس در جریان بود تا اینکه یک اشتباه مهلک از فرولر هنگام زدن تکل روی پای جرارد مورنو، باعث شد که او به جای توپ ساق پای بازیکن را بزند و فوراً از مایکل اولیور داور انگلیسی مسابقه کارت قرمز مستقیم بگیرد.

در پی این اتفاق، ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوئیسی ها آرایش تیمش را با بیرون آوردن شکیری و گاورانوویچ، تدافعی تر کرد و به ضدحملات دل بست. اخراج فرولر اما کار اسپانیایی ها را هم سخت تر کرد چون بر تراکم بازیکنان حریف در محوطه جریمه و اطراف آن افزود.

به این ترتیب بازی در وقت های معمول به انتها رسید تا اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه اول و دوم اسپانیا هرچه توانست روی دروازه سوئیس توپ فرستاد و آن را تهدید کرد اما واکنش های خوب یان زومر و شجاعت هم تیمی هایش در خط دفاعی اجازه نداد توپی از خط دروازه عبور کند تا در نهایت ضربات پنالتی مشخص کنند برنده بازی باشد.

در ضربات پنالتی پس از آنکه کاپیتان سرخیو بوسکتس ضربه پنالتی اول اسپانیا را به تیر عمودی دروازه زد، دنی اولمو گلزنی کرد اما پس از او رودری پشت ضربه سوم اسپانیایی ها ایستاد که ضربه اش از طریق زومر مهار شد. جرارد مورنو چهارمین ضربه اسپانیا را به گل تبدیل کرد و پس از او میکل اویارسابال ضربه آخر ماتادورها را به گل تبدیل کرد.

برای سوئیس هم ابتدا گاورانوویچ گلزنی کرد اما پس از او فابیان شار ضربه اش درست همان جایی زد که دروازه بان اسپانیایی ها زد. اونای سیمون سومین ضربه سوئیسی ها را هم که از طریق مانوئل آکانجی زده شد را مهار کرد. وارگاس سومین بازیکن متوالی سوئیس بود که پنالتی اش را به هدر داد و توپ را به آسمان کوبید تا سند صعود اسپانیا را امضا کرده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1852

به "یورو 2020، اسپانیا با پیروزی در ضیافت پنالتی ها به نیمه نهایی رسید، سوئیس این بار کم آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، اسپانیا با پیروزی در ضیافت پنالتی ها به نیمه نهایی رسید، سوئیس این بار کم آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید