یاری های جدید ناتو برای اوکراین و گرجستان، لزوم همکاری روسیه-ناتو در بحران کرونا

به گزارش گردشیا، در شرایطی که وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو، امروز در نشستی (به وسیله کنفرانس ویدئویی) ارائه بسته یاری های جدید به اوکراین و گرجستان را تأیید می نمایند، نماینده آمریکا در بروکسل خواهان همکاری روسیه-ناتو برای نابودی کرونا شد.

یاری های جدید ناتو برای اوکراین و گرجستان، لزوم همکاری روسیه-ناتو در بحران کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو ارائه بسته یاری های جدید به دو کشور اوکراین و گرجستان را تأیید می نمایند.

وی ابراز اطمینان کرد که در نشست روز پنجشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو این پیمان که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار می گردد، بسته حمایتی جدیدی برای یاری به گرجستان و اوکراین تصویب خواهد شد. مسلماً ناتو مشارکت خود با کی یف و تفلیس، از جمله در زمینه اجرای مانورهای نظامی مشترک در منطقه دریای سیاه که برای ناتو از اهمیت راهبردی برخوردار است، را تقویت خواهد نمود.

این بسته حمایتی که امروز، 2 آوریل (14 فروردین ماه) به تصویب خواهد رسید، به بسته یاری های موجود اضافه خواهد شد.

زمان آن رسیده تا روسیه و ناتو برای نابودی کرونا به یکدیگر یاری نمایند

در خبر دیگری از بروکسل، کی بیلی هاچیسون نماینده دائم ایالات متحده در ناتو در یک جلسه توجیهی آن-لاین، ابراز عقیده کرد که ناتو و روسیه باید برای نابودی ویروس کرونا، به یکدیگر یاری نمایند.

این دیپلمات گفت: اکنون دنیا با یک بحران بشری و یک بحران بهداشتی روبرو است و هر یاریی که می توانیم باید به یکدیگر ارائه دهیم.

وی یادآور شد ، اگر روسیه و ناتو فرصتی برای یاری به یکدیگر داشته باشند ، باید و باید از آن استفاده نمایند.

لازم به یادآوری است که در اواسط ماه مارس اعلام شد که برنامه مانورهای نظامی ناتو در امسال به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا اصلاح شده است- بعضی مانورها لغو شده و شکل انجام بعضی دیگر تغییر کلی یافته است.

مقامات وزارت دفاع روسیه نیز پیش از این اعلام نموده اند، با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا، از برگزاری مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای کشورهای عضو ناتو خودداری می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 915

به "یاری های جدید ناتو برای اوکراین و گرجستان، لزوم همکاری روسیه-ناتو در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های جدید ناتو برای اوکراین و گرجستان، لزوم همکاری روسیه-ناتو در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید