پورت DisplayPort Alt Mode 2.0 برای نمایشگرهای 16K

به گزارش گردشیا، نزدیک به یک سال از معرفی اولیه درگاه DisplayPort 2.0 با حالت Alt Mode که با شکل USB-C طراحی شد می گذرد و اکنون VESA تصمیم به بروزرسانی این رابط با فناوری USB 4 گرفته است. سازمان استانداردسازی وسایل الکترونیکی ویدئویی DisplayPort 2.0 را با حالت جایگزین برای USB-C رونمایی کرده است. پهنای باند این رابط 77.4 گیگابیت بر ثانیه می باشد که به منظور مقایسه باید گفت تقریبا 3 برابر پهنای باندی بیشتری نسبت به DisplayPort 1.4a دارد. روز گذشته VESA اقدام به معرفی DisplayPort Alt Mode 2.0 کرد که عملکرد DP Alt Mode را برای دستگاه های مجهز به رابط USB4 در زمان عرضه این محصولات به دنبال خواهد داشت.

پورت DisplayPort Alt Mode 2.0 برای نمایشگرهای 16K

DisplayPort Alt Mode 2.0 با پهنای باند بسیار بالاتر

پورت های USB4 مجهز به Alt Mode توانایی پشتیبانی از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 16K را خواهند داشت و در عین حال قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای 4K و 8K با رفرش ریت بالاتر است. همچنین این فناوری با نمایشگرهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و چینش چند نمایشگره سازگاری بیشتری دارد. به طور مثال کاربران می توانند با کمک درگاه های مجهز به این فناوری سه نمایشگر 4K را با رفرش ریت 144 هرتز و HDR را پوشش دهند. در نسل جدید DisplayPort پیشرفت های زیر ساختی اجرا شده و پیکربندی و همچنین مدیریت مصرف انرژی نیز بهبود پیدا کرده است تا با مشخصات USB4 یکپارچگی کاملی داشته باشد.

Alt Mode به دستگاه های مجهز به پورت USB-C امکان ارتباط با پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه را می دهد. همچنین از طریق DisplaPort نسل قبل، Thunderbolt و فناوری رو به انتشار USB4 قابلیت اتصال دارد. دستگاه های جدید مجهز به DP Alt Mode احتمالا اواخر سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد اما به گفته VESA، محصولات مجهز به این تکنولوژی تا سال 2021 وارد بازار مصرف کنندگان نخواهند شد. در حالی که DisplayPort 2.0 به طور گسترده برای نمایشگرهای 16K مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، به لطف پهنای باند بسیار بالا در چینش چند نمایشگر با رزولوشن های 4K و 8K کاربرد بیشتری خواهد داشت. خصوصا با فرایند نزولی قیمت نمایشگرها، استفاده از چند نمایشگر در کنار هم رواج پیدا کرده و فناوری جدید اتصال می تواند به استفاده هر چه بیشتر از چندین نمایشگر کمک بیشتری کند.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1130

به "پورت DisplayPort Alt Mode 2.0 برای نمایشگرهای 16K" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورت DisplayPort Alt Mode 2.0 برای نمایشگرهای 16K"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید