هنرمندان به هنرشان نگاه درآمدی ندارند

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/اردبیل یک خوشنویس اردبیلی گفت: اگر پشتوانه این هنر عشق نباشد قطعا هنرجوها در همان مرحله اول فرار می نمایند لیکن این عشق است که باعث ماندگاری هنر می شود وگرنه بیشتر هنرمندان به هنرشان از بابت در آمد نگاه نمی نمایند.

هنرمندان به هنرشان نگاه درآمدی ندارند

نیما میرجوادی در گفت و گو با خبرنگاران توضیح داد: زمانی که برای قوام آمدن خط گذاشته می شود اصلا قابل قیاس با در آمد هنرمند نیست و این فقط معجزه عشق است که سالیان سال هر هنرمند در هر رشته از شاخه هنر باید عمر و موی خود را سپید کند تا نور خداوندی در هنرش پدیدار شود و این باعث زیبایی آثار و ارتباط با بیننده می شود.

وی اضافه نمود: از نظر فروش و امرار معاش کردن از هنر زیبای خوشنویسی در استان اردبیل، اگر ارتباط با خارج و سایر استان ها نباشد قابل در آمد و چرخاندن چرخ زندگی نیست.

این مدرس خوشنویسی اضافه نمود: اقتصاد هنر را در استان اردبیل می توان به این شکل پویا و امید بخش کرد که ارگان های دارای ردیف اعتباری از دولت با اختصاص یک در صد از بودجه به خرید آثار هنری که در قانون هم آمده، به تداوم و انگیزه دار شدن هنرمندان استان یاری نمایند.

به باور میرجوادی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند کمپین خرید و فروش آثار هنری راه اندازی کند و به وسیله این اداره کل آثار هنرمندان استان را در سایت ها به فروش برساند.

وی با بیان اینکه علیرغم درخواست چندین باره از نهادهای مرتبط هیچگونه حمایتی از خوشنویسان استان اردبیل نمی شود، ادامه داد: در استان اردبیل افرادی هستند که علاقه وافری برای خرید آثار هنری دارند ولی به علت عایدی کم و بالا بودن قیمت این آثار قادر به خرید نیستند.

دسترسی به کتاب های مرجع باعث پیشرفت اساتید و هنر جویان می شود

این مدرس خوشنویسی در خصوص شرایط آموزشی هنر خوشنویسی توضیح داد: انجمن خوشنویسان اردبیل واقع در مجتمع فرهنگی هنری فدک روزهای پنجشنبه ساعت 16 الی 19 به صورت عمومی زیر نظر ارشاد اسلامی استان و انجمن خوشنویسان ایران کلاس های آموزشی برگزار می نماید.

به گفته میرجوادی، باید حداقل امکانات که فضای آموزشی مناسب، دسترسی آسان هنرجویان به فضای انجمن، ارتقا بخشیدن سیستم آموزش در کلاس با تهیه دوربین که به صورت آنلاین آموزش استاد برای همه هنرجوها در پرده عظیم نمایش داده شود که همه شاگردان از مبتدی تا فوق ممتاز به وسیله این آموزش با حرکت های دست استاد آشنا و مراحل کسب رتبه های آموزشی را بگذرانند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه ارایه و دسترسی به کتاب های مرجع باعث پیشرفت اساتید و هنر جویان می شود، اضافه نمود: ایجاد انگیزه های مختلف چه از نظر اقتصادی و علمی برای هنرجو و استاد، تهیه و توزیع انواع وسایل روز هنری و در اختیار قرار گرفتن آثار هنرجو در قالب فروشگاه انجمن، برگزاری کنفرانس های هنری و تجزیه و تحلیل هنر مربوطه، نقد آثار قدما و معاصر با استفاده از روش های نوین آموزشی در هنر خوشنویسی می تواند منجر به ارتقای هنر خوشنویسی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1875

به "هنرمندان به هنرشان نگاه درآمدی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان به هنرشان نگاه درآمدی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید