نخستین خانه صنایع دستی در شهرستان زاوه راه اندازی می گردد

به گزارش گردشیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه از راه اندازی نخستین خانه صنایع دستی در شهرستان زاوه اطلاع داد.

نخستین خانه صنایع دستی در شهرستان زاوه راه اندازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز 11 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: یکی از اولویت های حوزه صنایع دستی شهرستان در راستای توسعه و تقویت صنایع دستی و احیای هنرهای منسوخ شده، ایجاد خانه های صنایع دستی است. ایجاد خانه صنایع دستی موجب تقویت و افزایش کیفیت صنایع دستی می گردد.

او ادامه داد: این خانه صنایع دستی با هدف زمینه سازی برای افزایش تولیدات صنایع دستی، کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت و ایجاد زمینه مناسب برای جذب علاقه مندان به منظور ایجاد فرصت های شغلی راه اندازی می گردد.

محمدی اضافه کرد: همچنین در این خانه صنایع دستی اهداف دیگری از جمله برنامه ریزی های لازم با موضوع آموزش در راستای ایجاد انگیزه و اشتغالزایی، ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آن ها و ایجاد اطلس صنایع دستی مد نظر قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه توضیح داد: در نخستین خانه صنایع دستی رشته های صنایع دستی و هنرهای بومی و سنتی منطقه زاوه مانند تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات نمدی، گلیم بافی، ساخت سازهای سنتی و...آموزش داده می گردد.

شهرستان زاوه که در فاصله 170 کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است، دارای 60 جاذبه تاریخی و گردشگری و 8 رشته صنایع دستی فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 861

به "نخستین خانه صنایع دستی در شهرستان زاوه راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خانه صنایع دستی در شهرستان زاوه راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید