میرهاشم حسینی رکورد 10 ساله را شکست

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، دای هون لی فوق ستاره 27 ساله تکواندو کره جنوبی در طول 10 سال گذشته که از رده نوجوانان در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی شرکت نموده، تا پیش از رقابتهای گرندپری ایتالیا هیچگاه به تکواندوکاران ایرانی نتیجه را واگذار ننموده بود.

میرهاشم حسینی رکورد 10 ساله را شکست

در طول این سال ها نمایندگان کشورمان 11 بار مقابل این تکواندوکار که مدتی قبل جشن عروسی خود را برپا نموده به میدان رفته اند که حاصل آن 10 شکست و تنها یک پیروزی بوده است. رضا نادریان، محمد خمسه، بهنام اسبقی دو بار، علیرضا نصر، ابوالفضل یعقوبی دو بار و امیرمحمد بخشی نتیجه را در رقابتهای مختلف به لی واگذار نموده بودند.

اما دیدار بامداد دوشنبه در شهر رم سومین مبارزه میرهاشم حسینی و دای هون لی بود. این دو ابتدا در مبارزه نهایی رقابتهای گرندپری تائویان به مصاف هم رفتند که رقیب کره ای 13 بر 9 برنده از میدان خارج شد و سپس در دیدار نهایی رقابتهای گرندپری منچستر میرهاشم به دلیل آسیب دیدگی راند دوم، مبارزه را ادامه نداد.

اما در سومین مبارزه و سومین فینال میان این دو تکواندو، تکواندوکار شایسته کشورمان پیروز شد طلسم 10 ساله مبارزه ایرانی ها مقابل این اعجوبه را شکسته و رقیب پرقدرت خود را شکست دهد. میرهاشم به دلیل صادر نشدن ویزا حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را از دست داده بود.

لی نفر یک رنکینگ دنیای، دارنده سه طلا و یک برنز قهرمانی دنیا، 9 طلا، یک نقره و یک برنز رقابتهای گرندپری، سه طلای بازی های آسیایی، دو طلای قهرمانی آسیا، یک طلا و یک نقره رقابتهای گرنداسلم را در کارنامه دارد.

این کره این در 10 سال گذشته در 37 تورنمنت از جمله المپیک، دنیای، آسیایی، گرنداسلم، گرندپری و رقابتهای بین المللی حضور داشته و در 136 مبارزه حضور داشته که حاصل آن 124 پیروزی و تنها 12 باخت بوده است. الکساندر دنیسنکو روسی با کسب 4 پیروزی، بیشترین پیروزیت را برابر وی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 279

به "میرهاشم حسینی رکورد 10 ساله را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرهاشم حسینی رکورد 10 ساله را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید